Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc doet traag en schijfcontrole hangt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc doet traag en schijfcontrole hangt

gisteren waren er n paar vrienden bij mij en 1 van die vrienden wilde "fly for fun" (een zwaar schraal spel ) installeren op mijn pc..
    ik zei dat dat niet mocht, toen zei ze "dan doe ik t wel als je weg bent" want ik moest nog naar de videotheek n filmpje halen :P
    om ervoor te zorgen dat dat niet lukte, sloot ik mn pc af en koppelde m los..
    maar, toen ik terug kwam en hem weer aansloot startte hij al veel trager op en ik kreeg schijfcontrole maar deze annuleerde ik...
    ik wilde toen even world of warcraft opstarten maar ik kreeg deze error:

This application has encountered a critical error:

Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Program: D:\WoW\WoW.exe
    File: .\DBCache.cpp
    Line: 477

Requested 1816273017 bytes of memory

Press OK to terminate the application.

ik balen natuurlijk, vanalles geprobeerd maar niets zorgde ervoor dat WoW gewoon opstarte...
    nu startte ik vandaag mn pc weer op en liet hem gewoon de schijfcontrole doen maar hij bleef anderhalf uur hangen op 3%
    hij zei ook dat hij een beschadigde cluster had vervangen met naam (null).
    ik restarte hem maar en sloeg de schijfcontrole over en heb meteen een hijackthis-logje gemaakt:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 16:54:10, on 10-2-2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
    Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
    D:\D-tools\daemon.exe
    C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
    D:\Program Files\Steam\Steam.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    C:\Program Files\MSN Messenger\livecall.exe
    C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
    C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\D-tools\daemon.exe" -lang 1033
    O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
    O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Program Files\Steam\Steam.exe -silent
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Default user')
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
    O16 - DPF: {BD8667B7-38D8-4C77-B580-18C3E146372C} (Creative Toolbox Plug-in) - http://bmm.imgag.com/imgag/cp/install/crusher-nl.cab
    O20 - AppInit_DLLs:
    O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    O23 - Service: ro0 Service (ro0Srv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ro0\ro0.exe (file missing)

--
    End of file - 4483 bytes

alle hulp is welkom en alvast bedankt
    Last edited by Milan; 10-02-08, 16:54.

Ga naar Start - Uitvoeren en geef het volgende in:
    sc delete ro0Srv
    Druk daarna op OK.

Start HijackThis nog een keer en plaats alleen een vinkje voor de volgende regels:
    O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe (file missing)
    O20 - AppInit_DLLs:

Sluit alle open vensters(behalve HijackThis), klik daarna op "Fix checked" en sluit HijackThis af.

Je Java software is verouderd.
    Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.
    Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren:
    • Download Java Runtime Environment (JRE) 6u4 en bewaar het naar je Bureaublad.
    • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
    • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
    • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
    • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
    • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
    • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
    • Dubbelklik vervolgens op jre-6u4-windows-i586-p.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Doorloop de stappen van deze handleiding eens:

Post een nieuw logje van Hijackthis ter controle en vertel of er verbetering is.

Groeten smeenk

Comment

hartstikke bedankt voor de snelle reactie

ik had gisteren zelf world of warcraft weer aan de praat gekregen, ik had heel WoW laten resetten, maar helaas ben ik nu wel al mn addons en macro's kwijt

ik heb de stappen zonder problemen doorlopen, alles ging precies zoals je zei
      ook de schijfcontrole liep niet vast, hij had wel een aantal beschadigde clusters vervangen met naam (null).. eentje in counterstrike.gcf en 5 in een of andere FOUND.00 map achtig iets

hier is de nieuwe HJT-log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
      Scan saved at 18:06:00, on 11-2-2008
      Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
      MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
      Boot mode: Normal

Running processes:
      C:\WINDOWS\System32\smss.exe
      C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
      C:\WINDOWS\system32\services.exe
      C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
      C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
      C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
      C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
      C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
      C:\WINDOWS\Explorer.EXE
      C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
      D:\D-tools\daemon.exe
      C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\bin\jusched.exe
      C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
      D:\Program Files\Steam\Steam.exe
      C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
      C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
      C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
      C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
      C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
      C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
      O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\bin\ssv.dll
      O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
      O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
      O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
      O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
      O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\D-tools\daemon.exe" -lang 1033
      O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Program Files\Winamp\winampa.exe"
      O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\bin\jusched.exe"
      O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
      O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Program Files\Steam\Steam.exe -silent
      O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
      O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Lokale service')
      O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'Lokale service')
      O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
      O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Netwerkservice')
      O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
      O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'SYSTEM')
      O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
      O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nlsf] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'Default user')
      O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\bin\ssv.dll
      O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_04\bin\ssv.dll
      O16 - DPF: {BD8667B7-38D8-4C77-B580-18C3E146372C} (Creative Toolbox Plug-in) - http://bmm.imgag.com/imgag/cp/install/crusher-nl.cab
      O20 - AppInit_DLLs:
      O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
      O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
      O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
      O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
      O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
      O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
      End of file - 4132 bytes

Comment

Je logje ziet er wel goed uit

Misschien dat toch je harde schijf wat slechter aan het worden is, het feit dat er beschadigde clusters gevonden zijn wijst daar op.

Comment

alles loopt weer zoals het hoort, bedankt!

mijn harde schijven zijn inderdaad ongeveer 34e hands...
          ik ben wel van plan om binnekort zelf n nieuw pc'tje samen te stellen deze is echt té brak

hartstikke bedankt voor de hulp
          groeten Milan

Comment

Graag gedaan hoor Milan

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X