Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haperende Laptop

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Haperende Laptop

Hallo allemaal!

ik heb even een vraagje. Mijn laptop is ineens heel erg sloom en haperig geworden. Zelfs als ik met Windows Mediaplayer een liedje wil afspelen dan hapert ie gewoon. Daarnaast gebeurt het heel vaak dat hij zegt dat ene programma niet reageert.

Ik heb een dual core die in totaal iets van 3,3 ghz levert en daarnaast een intern geheugen van 2 gig. Als ik m'n laptop aan doe dan gebruikt ie al iets van 800-1000 MB en heel vaak zit de Cpu tegen 100% aan. Is dat normaal? Verder heb ik Vista en heb ik pas sinds een week die problemen.

Ik heb het volgende al gedaan maar nog steeds is hij traag:

scans:

Norton anti virus
    windows defender
    serach and destroy
    anti malware
    cwsshredder

Daarnaast alle temp files, tidelijke bestanden, hele internetgeschiedenis enzo verwijdert.

Kan iemand helpen?!

Groetjes Benjamin

Hoi, welkom op Nucia!

Kwam er niets uit die scans?
    Indien wel, wat precies? Heb je wat logfiles voor me?

Groeten,
    Blackbird
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackbird Bekijk Berichten
      Hoi, welkom op Nucia!

Kwam er niets uit die scans?
      Indien wel, wat precies? Heb je wat logfiles voor me?

Groeten,
      Blackbird
      Dankjewel!

Nee er kwam helemaal niets uit.

Hoe kom ik aan zo'n logfile?!

Groetjes

Comment

Norton anti virus
        anti malware
        cwsshredder

Ik weet niet of deze programma's standaard logfiles aanmaken... deze zou je dan via het programma moeten kunnen vinden.
        Nogmaals, ik ben er niet zeker van, maar vroeg het alleen voor de zekerheid.

---------------------------------------------------------------------------

Download deze ook even en installeer ze, maar doe verder nog niks:

Print onderstaande instructies even uit, omdat je hierna tijdelijk geen toegang meer hebt tot het internet!

Start nu je computer opnieuw op, maar dan in veilige modus.
        (Hoe start ik op in veilige modus?)

Doe daarna het volgende:
        • Voer Ad-Aware uit via dit stappenplan.
        • Laat je virusscanner opnieuw scannen.
          Post de logs, indien mogelijk, mee in je volgende post.
          Ad-Aware: Mocht je het log van Ad-Aware niet kunnen vinden: Start Ad-Aware op. Kies links in menu onder "Status" voor logfiles.

Voer AVG Anti-Spyware uit. Volg daarbij deze stappen:
        • Na de installatie open je AVG Anti-Spyware.
        • Onder 'Status' klik je naast 'Resident shield' op Change state. (deze moet op 'Inactive' komen te staan)
          Wil je het Resident shield gebruiken in de toekomst, dan laat je dit op "Active" staan.
        • Onder 'Status' klik je bij Last Update op Update now.
          Lukt dit niet, dan ga je in het menu naar 'Update' en klik je bij 'Manual update' op de knop Start update.
        • Onder 'Scanner' ga je naar de tab 'Settings' en zorg je voor de volgende instellingen:
          • onder 'How to act?', klik je op 'Recommended actions' en selecteer je Quarantine.
          • onder 'How to scan?', zorg je dat alle opties geselecteerd zijn.
          • onder 'Possibly unwanted software:', zorg je dat alle opties geselecteerd zijn.
          • onder 'Reports:', selecteer je Automatically generate report after every scan.
          • onder 'Reports:', verwijder je het vinkje bij Only if threats were found.
          • onder 'What to scan?', selecteer je Scan every file.
        • Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
        • Start de computer op in veilige modus. Hoe je dit doet kan je hier lezen.
        • Start AVG Anti-Spyware.
        • Klik in het menu op 'Scanner'
        • Kies Complete system scan.
        • AVG Anti-Spyware gaat nu je volledige computer scannen.
        • Als de scan beëindigd is, klik je onderaan op de knop Apply all Actions.
        • Wacht to je de melding krijgt 'All actions have been applied'.
        • Ga in het menu naar 'Reports', en klik op de knop 'Save report as' en sla het rapport van de scan op op je bureaublad.
        • Sluit AVG Anti-Spyware af.
        • Herstart de computer in normale modus en post het rapport van AVG Anti-Spyware.

Indien je het rapport niet kan vinden start dan AVG Anti-Spyware opnieuw.
        Kies het menu Reports.
        In het linkse venster krijg je een overzicht van de gemaakte rapporten.
        Selecteer de meest recente (opbouw is datum - uur), en in het rechtse venster zie je nu de inhoud van het scanrapport verschijnen.
        Kopieer de inhoud van dit venster en plak het in je volgende post.

Ad-Aware:
        Mocht je het log van Ad-Aware niet kunnen vinden: Start Ad-Aware op. Kies links in menu onder "Status" voor logfiles.
        Met vriendelijke groet,
        Blackbird

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X