Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internet Traag door mogelijke "spyware"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Internet Traag door mogelijke "spyware"

hoi ik heb last van een trage internetverbinding.

Mogelijke oorzaak: spyware op me pc, ik heb al met vershillenden scanners gescand zoals Ad-aware pro 2007 en nod32 V3

bij Ad-aware geeft hij steeds weer infecties terwijl ik ze steeds verwijder, nod32 geefd geen melding van mogelijke spyware/virussen

Problemen: als ik op internet ga firefox/IE laad hij heel sloom de site's, in sommige site's kan ik helemaal niet komen ( hotmail en youtube )

me pc is sinds een paar dagen ook veel slomer geworden met name de startup en het laden van sommige programma's die met internet te maken hebben

als ik IE opstart heb ik "soms" last van atvertenties en daarom denk ik dat het spyware is

EXPLORER.exe neemt ook op sommige momenten veel geheugen in (rond de 80mb) mischien heefd dat ook met de spyware te maken?

Internetverbinding: Multikabel Power
    RAM: 769mb
    Processor: AMD althon(tm) 1.10 GHz.

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

HiJackThis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 16:27:59, on 9-4-2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.20733)
    Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
    C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
    C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe
    C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\PROGRA~1\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe
    C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\distnoted.exe
    C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceHelper.exe
    C:\Documents and Settings\Nick\Bureaublad\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.daemon-search.com/startpage
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://login.live.com/ppsecure/sha1auth.srf?lc=1043
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
    O4 - HKLM\..\Run: [BMd38e5f5e] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\pcwqmmlj.dll",s
    O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Default user')
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game09.zylom.com/activex/zylomgamesplayer.cab
    O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
    O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
    O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
    O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
    O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
    End of file - 4512 bytes

Download Malwarebytes' Anti-Malware op je bureaublad.
    Dubbelklik mbam-setup.exe en kies voor "Next" om de tool te installeren.
    Als de installatie voltooid is zet je vinkjes bij "Update MalwareBytes' Anti-Malware" en bij "Launch MalwareBytes' Anti-Malware".
    Druk daarna op "Finish".
    Kies in het hoofdscherm voor de tab "Scanner" en selecteer het keuzerondje "Perform full scan".
    Druk op de knop "Scan" en zorg dat al je harde schijven/partities aangevinkt staan.
    Druk dan op de knop "Start Scan".
    Wanneer de scan voltooid is klik je op OK, daarna op "Show Results" om de resultaten te zien.
    Zorg ervoor dat alles aangevinkt is, klik daarna op "Remove Selected".
    Als het programma je computer wil laten herstarten, sta je dit toe.
    Daarna opent een logje(mbam-log-XX-XX-XXXX(xx-xx-xx).txt)
    Post deze log in je volgende bericht tesamen met een nieuw logje van Hijackthis

Comment

Ik keek net even mee bij me zus op de computer en ondekte een waarschuwing van ESET nod32: found threat in memorydump, of zoiets dergelijks

ik start de computer opnieuw op en log-in op mijn account en krijg twee keer dezelfde foutmelding:
      er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\\WINDOWS\system32\pcwqmmlj.dll
      kan de opgegeven module niet vinden.

ik ben nu een scan aan het draaien van nod32 en Ad-aware.

hoop dat ik daarna weer verder kan met de scan die u gaf
      (of is het verstandig om gelijk MalwareBytes' Anti-Malware te starten) aangezien deze foutmelding mischien met het probleem te maken heefd?
      Last edited by NICK^^; 09-04-08, 17:52. Reden: Extra info

Comment

Draai de scans maar gewoon na elkaar

Die foutmeldingen hebben inderdaad met de infectie te maken, dat lossen we later wel op

Comment

Oke Nod32 heefd zijn werk gedaan en heefd 26 infections gevonden, Ad-ware is nog bezig en heefd tot nu 13 infections gevonden. ik heb het log nog als je die wilt kan ik die sturen.

als Ad-aware klaar is ga ik gelijk gebinnen met Malwarebytes' Anti-Malware

nadere info volgt
          Last edited by NICK^^; 09-04-08, 19:26. Reden: Info

Comment

Mooi dat ze allemaal wat vinden, post alleen het logje van MalwareBytes en Hijackthis maar(anders wordt het wat veel )

Comment

Sorry maar Malwarebytes duurt er zo lang over dat ik de computer vannacht maar aanlaat en morgen ochtend de logs post
              dan ga ik nu maar naar bed

Comment

OK, vergeet niet dat de computer na de scan mogelijk herstart moet worden om gevonden infecties te verwijderen.

Comment

Oke ik heb de logs, Alleen ik kon niet meer het op internet na ik de scan van Malwarebytes' Anti-Malware heb gedaan. Dus heb ik de logs op een stickie gezet en op de andere computer geplaatst die nog wel internet had.

Malwarebytes' Anti-Malware:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.11
                  Database versie: 604

Scan type: Volledige Scan (C:\|)
                  Objecten gescand: 93102
                  Verstreken tijd: 1 hour(s), 19 minute(s), 23 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
                  Geheugenmodulen geïnfecteerd: 1
                  Registersleutels geïnfecteerd: 15
                  Registerwaarden geïnfecteerd: 2
                  Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
                  Mappen geïnfecteerd: 0
                  Bestanden geïnfecteerd: 4

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
                  (Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
                  C:\WINDOWS\system32\nnnLbAQG.dll (Trojan.Vundo) -> Unloaded module successfully.

Registersleutels geïnfecteerd:
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{1e1766d5-49dd-49f1-9a4c-f305ff74260e} (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
                  HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{1e1766d5-49dd-49f1-9a4c-f305ff74260e} (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\aoprndtws (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\jkwslist (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\aldd (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MS Juan (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\affltid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\affltid (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Juan (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Juan (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\FCOVM (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RemoveRP (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\BMd38e5f5e (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
                  HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\BMd38e5f5e (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
                  HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Authentication Packages (Trojan.Vundo) -> Data: c:\windows\system32\nnnlbaqg -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:
                  (Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:
                  C:\WINDOWS\system32\nnnLbAQG.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
                  C:\WINDOWS\system32\GQAbLnnn.ini (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
                  C:\WINDOWS\system32\GQAbLnnn.ini2 (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
                  C:\WINDOWS\explorer.backup (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Quarantined and deleted successfully.

Hijackthis:

Scan saved at 7:47:41, on 10-4-2008

Running processes:
                  C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
                  C:\WINDOWS\explorer.exe
                  C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
                  C:\Documents and Settings\Nick\Bureaublad\Mijn Documenten\Programma's\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.daemon-search.com/startpage
                  R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
                  R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
                  R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
                  R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
                  R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://login.live.com/ppsecure/sha1auth.srf?lc=1043
                  R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
                  O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
                  O2 - BHO: {bd1ee7a9-f4d6-5eaa-c584-1dcef657ef13} - {31fe756f-ecd1-485c-aae5-6d4f9a7ee1db} - (no file)
                  O2 - BHO: (no name) - {616FE834-0CC4-41E7-844F-7A9F05B4A96D} - (no file)
                  O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
                  O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
                  O2 - BHO: (no name) - {D976B84B-808C-4357-9CBB-55BF1F7CEBE7} - (no file)
                  O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
                  O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\egui.exe" /hide /waitservice
                  O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
                  O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Netwerkservice')
                  O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
                  O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'SYSTEM')
                  O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
                  O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Default user')
                  O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
                  O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
                  O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
                  O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
                  O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
                  O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
                  O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game09.zylom.com/activex/zylomgamesplayer.cab
                  O20 - Winlogon Notify: jkkIYoNf - C:\WINDOWS\
                  O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
                  O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
                  O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
                  O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
                  O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\EHttpSrv.exe
                  O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\ekrn.exe
                  O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
                  O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
                  End of file - 5215 bytes

moet zeggen dat me pc wel weer een stuk sneller is en ik kan weer op de site's waar ik eerst niet op kon. Thanks
                  Last edited by NICK^^; 10-04-08, 07:59.

Comment

Download dit bestand: zoek.exe
                    Dubbelklik het, na een tijdje opent er een logje.
                    Post de inhoud van dit logje in je volgende bericht

Comment

======C:\WINDOWS====
                      ----a-w 0 2008-04-10 05:46:10 C:\WINDOWS\0.log
                      ----a-w 103,731 2008-04-07 15:53:49 C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.txt
                      ----a-w 140,329 2008-04-09 14:12:34 C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.xml
                      --s-a-w 2,048 2008-04-10 06:10:29 C:\WINDOWS\bootstat.dat
                      ----a-w 477 2008-03-25 16:46:38 C:\WINDOWS\BRWMARK.INI
                      ----a-w 73 2008-04-06 19:11:32 C:\WINDOWS\EurekaLog.ini
                      ----a-w 287 2008-03-21 10:10:13 C:\WINDOWS\game.ini
                      ----a-w 1,892 2008-04-06 10:07:13 C:\WINDOWS\ModemLog_SoftV92 Data Fax Modem.txt
                      ----a-w 2,361 2008-03-17 18:11:29 C:\WINDOWS\mozver.dat
                      ----a-w 69 2008-04-09 14:38:44 C:\WINDOWS\NeroDigital.ini
                      ----a-w 22 2008-04-09 13:45:57 C:\WINDOWS\pskt.ini
                      ----a-w 246 2008-03-21 16:36:14 C:\WINDOWS\ReplacerUndo.txt
                      ----a-w 32,572 2008-04-10 05:57:37 C:\WINDOWS\SchedLgU.Txt
                      ---ha-w 0 2008-04-05 18:50:26 C:\WINDOWS\SwSys1.bmp
                      ---ha-w 0 2008-04-05 18:50:26 C:\WINDOWS\SwSys2.bmp
                      ----a-w 227 2008-04-09 15:51:50 C:\WINDOWS\system.ini
                      ----a-w 633 2008-04-09 15:51:50 C:\WINDOWS\win.ini
                      ----a-w 11,238 2008-04-10 05:57:36 C:\WINDOWS\WindowsUpdate.log

Entries: 18 (15)
                      Directories: 0 Files: 18
                      Bytes: 296,205 Blocks: 586
                      ======C:\WINDOWS\system32=====
                      --sh--w 706,257 2008-04-08 09:40:46 C:\WINDOWS\System32\advttlyh.ini
                      --sha-w 167,534 2008-04-08 09:04:35 C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini
                      --sha-w 166,911 2008-04-08 09:02:13 C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini2
                      ----a-w 15,360 2008-03-21 10:19:33 C:\WINDOWS\System32\BASSMOD.dll
                      --sh--w 723,315 2008-04-07 15:02:14 C:\WINDOWS\System32\bdfxfjgw.ini
                      ----a-w 552 2008-04-09 14:37:39 C:\WINDOWS\System32\d3d8caps.dat
                      ----a-w 664 2008-04-09 14:37:40 C:\WINDOWS\System32\d3d9caps.dat
                      ----a-w 90,176 2008-04-07 16:35:48 C:\WINDOWS\System32\dcbosaue.dll
                      --sh--w 744,696 2008-04-09 12:56:08 C:\WINDOWS\System32\dishcmnu.ini
                      --sh--w 737,737 2008-04-08 15:16:05 C:\WINDOWS\System32\dlhhucxw.ini
                      ----a-w 88,128 2008-04-07 16:33:28 C:\WINDOWS\System32\dstlqfeq.dll
                      --sh--w 1,428,885 2008-04-07 16:39:30 C:\WINDOWS\System32\eqhekott.ini
                      --sha-w 183,131 2008-04-08 12:08:30 C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini
                      --sha-w 345 2008-04-08 12:07:31 C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini2
                      ----a-w 88,128 2008-04-07 13:27:47 C:\WINDOWS\System32\gsiduasg.dll
                      ----a-w 90,176 2008-04-07 13:32:39 C:\WINDOWS\System32\ieoxmkmx.dll
                      --sha-w 183,759 2008-04-09 12:48:54 C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini
                      --sha-w 183,759 2008-04-09 12:48:02 C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini2
                      ----a-w 91,712 2008-04-08 09:56:29 C:\WINDOWS\System32\iqkchsnk.dll
                      ----a-w 88,128 2008-04-07 15:07:47 C:\WINDOWS\System32\kkthxjtb.dll
                      ----a-w 0 2008-04-07 14:33:32 C:\WINDOWS\System32\mapisvc.inf
                      ----a-w 0 2008-04-08 18:16:48 C:\WINDOWS\System32\mcrh.tmp
                      --sha-w 181,463 2008-04-07 15:00:46 C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini
                      --sha-w 181,463 2008-04-07 15:00:30 C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini2
                      ----a-w 91,712 2008-04-08 12:08:22 C:\WINDOWS\System32\nhouyeiq.dll
                      ----a-w 91,712 2008-04-08 08:56:52 C:\WINDOWS\System32\nlmorlam.dll
                      ----a-w 163,350 2008-04-05 18:22:41 C:\WINDOWS\System32\nvapps.xml
                      ----a-w 9,046,950 2008-04-01 19:35:12 C:\WINDOWS\System32\Obsoletenod32.000
                      ----a-w 547 2008-04-06 10:04:09 C:\WINDOWS\System32\Oeminfo.ini
                      ----a-w 61,614 2008-04-06 10:04:09 C:\WINDOWS\System32\Oemlogo.bmp
                      ----a-w 76,670 2008-04-07 18:27:34 C:\WINDOWS\System32\perfc009.dat
                      ----a-w 97,102 2008-04-07 18:27:35 C:\WINDOWS\System32\perfc013.dat
                      ----a-w 451,896 2008-04-07 18:27:34 C:\WINDOWS\System32\perfh009.dat
                      ----a-w 519,480 2008-04-07 18:27:35 C:\WINDOWS\System32\perfh013.dat
                      ----a-w 1,160,996 2008-04-06 12:16:59 C:\WINDOWS\System32\PerfStringBackup.INI
                      ----a-w 91,712 2008-04-08 15:15:44 C:\WINDOWS\System32\pjedrnly.dll
                      ----a-w 1,285 2008-03-22 13:49:12 C:\WINDOWS\System32\Preview Playboy Screensaver.lnk
                      ----a-w 97,102 2008-04-06 09:53:05 C:\WINDOWS\System32\prfc0413.dat
                      ----a-w 519,480 2008-04-06 09:53:05 C:\WINDOWS\System32\prfh0413.dat
                      ----a-w 90,176 2008-04-07 15:13:05 C:\WINDOWS\System32\qpupelfa.dll
                      --sha-w 172,657 2008-04-08 12:01:56 C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini
                      --sha-w 172,657 2008-04-08 11:59:22 C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini2
                      --sh--w 1,428,825 2008-04-07 15:28:09 C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.ini
                      --sh--w 1,428,825 2008-04-07 16:38:55 C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.tmp
                      ----a-w 21,806 2008-04-05 18:50:22 C:\WINDOWS\System32\tcpipbak.reg
                      ----a-w 2,326,144 2008-04-01 12:46:33 C:\WINDOWS\System32\TUKernel.exe
                      --sha-w 165,024 2008-04-07 17:32:48 C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini
                      --sha-w 165,024 2008-04-07 17:30:18 C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini2
                      --sh--w 743,587 2008-04-09 12:15:50 C:\WINDOWS\System32\vhfqxoys.ini
                      ------w 90,688 2008-04-09 12:29:48 C:\WINDOWS\System32\vxtrrmji.dll
                      ----a-w 2,206 2008-04-06 09:55:27 C:\WINDOWS\System32\wpa.dbl
                      ----a-w 41,296 2008-04-02 23:26:06 C:\WINDOWS\System32\xfcodec.dll
                      --sh--w 722,766 2008-04-07 13:27:24 C:\WINDOWS\System32\yhixhgpd.ini
                      --sha-w 166,598 2008-04-07 19:57:27 C:\WINDOWS\System32\yyaGjRqr.ini2

Entries: 54 (32)
                      Directories: 0 Files: 54
                      Bytes: 26,352,166 Blocks: 51,498
                      ======C:\WINDOWS\system32\drivers=====
                      ----a-w 22,328 2008-03-18 19:36:43 C:\WINDOWS\System32\drivers\PnkBstrK.sys
                      ----a-w 717,296 2008-03-27 13:00:11 C:\WINDOWS\System32\drivers\sptd.sys

Entries: 2 (2)
                      Directories: 0 Files: 2
                      Bytes: 739,624 Blocks: 1,445
                      =======C:\Program Files=====
                      Entries: 0 (0)
                      Directories: 0 Files: 0
                      Bytes: 0 Blocks: 0
                      =======C:=====
                      --sh--r 225 2008-04-09 15:51:50 C:\boot.ini
                      --sha-w 402,653,184 2008-04-10 06:10:25 C:\pagefile.sys
                      ---ha-w 268 2008-03-29 11:28:31 C:\sqmdata02.sqm
                      ---ha-w 268 2008-03-29 16:23:10 C:\sqmdata03.sqm
                      ---ha-w 244 2008-03-29 11:28:31 C:\sqmnoopt02.sqm
                      ---ha-w 244 2008-03-29 16:23:10 C:\sqmnoopt03.sqm

Entries: 6 (0)
                      Directories: 0 Files: 6
                      Bytes: 402,654,433 Blocks: 786,437
                      ======C:\Documents and Settings\Nick\Application Data======
                      ----a-w 22,328 2008-03-18 19:36:43 C:\Documents and Settings\Nick\Application Data\PnkBstrK.sys

Entries: 1 (1)
                      Directories: 0 Files: 1
                      Bytes: 22,328 Blocks: 44
                      ======C:\Temp======
                      ======C:\Documents and Settings\Nick======
                      ----a-w 5,242,880 2008-04-10 06:11:17 C:\Documents and Settings\Nick\ntuser.dat
                      ---ha-w 69,632 2008-04-10 06:11:17 C:\Documents and Settings\Nick\ntuser.dat.LOG
                      --sh--w 188 2008-04-10 05:57:36 C:\Documents and Settings\Nick\ntuser.ini
                      ----a-w 4,173,824 2008-04-03 20:16:25 C:\Documents and Settings\Nick\s-1-5-21-515967899-776561741-725345543-1005.rrr

Entries: 4 (2)
                      Directories: 0 Files: 4
                      Bytes: 9,486,524 Blocks: 18,529
                      ======C:\WINDOWS\Downloaded Program Files====
                      =============

Comment

Open een kladblokbestand.
                        Kopieer onderstaande (alles wat vetgedrukt is) in dit kladblokbestand.

@ECHO OFF
                        IF EXIST log.txt DEL log.txt
                        ECHO Deleting files>>log.txt
                        FOR %%g in (
                        C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.txt
                        C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.xml
                        C:\WINDOWS\pskt.ini
                        C:\WINDOWS\SwSys1.bmp
                        C:\WINDOWS\SwSys2.bmp
                        C:\WINDOWS\System32\advttlyh.ini
                        C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini
                        C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\bdfxfjgw.ini
                        C:\WINDOWS\System32\dcbosaue.dll
                        C:\WINDOWS\System32\dishcmnu.ini
                        C:\WINDOWS\System32\dlhhucxw.ini
                        C:\WINDOWS\System32\dstlqfeq.dll
                        C:\WINDOWS\System32\eqhekott.ini
                        C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini
                        C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\gsiduasg.dll
                        C:\WINDOWS\System32\ieoxmkmx.dll
                        C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini
                        C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\iqkchsnk.dll
                        C:\WINDOWS\System32\kkthxjtb.dll
                        C:\WINDOWS\System32\mcrh.tmp
                        C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini
                        C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\nhouyeiq.dll
                        C:\WINDOWS\System32\nlmorlam.dll
                        C:\WINDOWS\System32\pjedrnly.dll
                        C:\WINDOWS\System32\qpupelfa.dll
                        C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini
                        C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.ini
                        C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.tmp
                        C:\WINDOWS\System32\tcpipbak.reg
                        C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini
                        C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini2
                        C:\WINDOWS\System32\vhfqxoys.ini
                        C:\WINDOWS\System32\vxtrrmji.dll
                        C:\WINDOWS\System32\yhixhgpd.ini
                        C:\WINDOWS\System32\yyaGjRqr.ini2
                        C:\sqmdata02.sqm
                        C:\sqmdata03.sqm
                        C:\sqmnoopt02.sqm
                        C:\sqmnoopt03.sqm) DO (
                        DEL /Q %%gNUCIA
                        IF EXIST %%g (
                        ATTRIB -r -s -h %%g
                        DEL %%g
                        REN %%g *NUCIA
                        IF EXIST %%gNUCIA (
                        ECHO renamed to %%gNUCIA>>log.txt)
                        IF EXIST %%g (
                        ECHO %%g not deleted>>log.txt
                        ) ELSE (
                        ECHO %%g deleted>>log.txt)
                        ) ELSE (
                        ECHO %%g not found>>log.txt))
                        START NOTEPAD.EXE log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
                        Bij "Bestandsnaam" zet je: del.bat
                        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                        Klik op de knop Opslaan.

Dubbelklik op del.bat en post de inhoud van de logfile die opent.
                        Last edited by smeenk; 10-04-08, 08:41.

Comment

Ik heb nog steeds geen internet verbinding na die scan dus heb ik het weer via een usb stick gedaan, kan het komen dat mijn internet het niet meer doet door het verwijderde malware?

Deleting files
                          C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.txt deleted
                          C:\WINDOWS\BMd38e5f5e.xml deleted
                          C:\WINDOWS\pskt.ini deleted
                          C:\WINDOWS\SwSys1.bmp deleted
                          C:\WINDOWS\SwSys2.bmp deleted
                          C:\WINDOWS\System32\advttlyh.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\badLonnn.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\bdfxfjgw.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\dcbosaue.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\dishcmnu.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\dlhhucxw.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\dstlqfeq.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\eqhekott.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\GPYFLnnn.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\gsiduasg.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\ieoxmkmx.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\iPpYaccf.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\iqkchsnk.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\kkthxjtb.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\mcrh.tmp deleted
                          C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\MTtAcMoq.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\nhouyeiq.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\nlmorlam.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\pjedrnly.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\qpupelfa.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\SBbHRqru.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\ssyaroad.tmp deleted
                          C:\WINDOWS\System32\tcpipbak.reg deleted
                          C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\UCJSDJlm.ini2 deleted
                          C:\WINDOWS\System32\vhfqxoys.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\vxtrrmji.dll deleted
                          C:\WINDOWS\System32\yhixhgpd.ini deleted
                          C:\WINDOWS\System32\yyaGjRqr.ini2 deleted
                          C:\sqmdata02.sqm deleted
                          C:\sqmdata03.sqm deleted
                          C:\sqmnoopt02.sqm deleted
                          C:\sqmnoopt03.sqm deleted

zo dat was hem dan

Comment

Doe dit nog maar even:

Je Java software is verouderd.
                            Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.
                            Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren:
                            • Download Java Runtime Environment (JRE) 6u5 en bewaar het naar je Bureaublad.
                            • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
                            • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
                            • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
                            • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
                            • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
                            • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
                            • Dubbelklik vervolgens op jre-6u5-windows-i586-p-s.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Download ATF cleaner (mirror)(gemaakt door Atribune)

Belangrijk: Sluit al je browservensters(IE en/of Firefox en/of Opera) om de tool goed te kunnen laten werken.

Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
                            Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
                            Klik op de knop Empty Selected.

Het volgende doen als je ook FireFox als browser hebt:
                            Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
                            Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
                            (dit haalt het vinkje weer weg bij "Firefox saved passwords")

Het volgende doen als je ook Opera als browser hebt:
                            Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
                            Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
                            Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten.

Schakel Systeemherstel uit. Herstart de computer. Schakel Systeemherstel weer in.
                            Kijk hier hoe je je systeemherstel moet uitschakelen.
                            Hiermee verwijder je eventuele restanten van de infecties uit je systeemherstel.

Post dan nog maar even een logje van Hijackthis ter controle

Comment

Nieuwste JAVA geinstalleerd
                              ATF-cleaner uitgevoerd
                              systeemherstel uitgeschakeld en opnieuw aangezet
                              en hijackthis nog eens gedraaid

Scan saved at 18:59:58, on 10-4-2008

Running processes:
                              C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
                              C:\WINDOWS\Explorer.EXE
                              C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
                              C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
                              C:\Documents and Settings\Nick\Bureaublad\Mijn Documenten\Programma's\HiJackThis.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
                              O2 - BHO: {bd1ee7a9-f4d6-5eaa-c584-1dcef657ef13} - {31fe756f-ecd1-485c-aae5-6d4f9a7ee1db} - (no file)
                              O2 - BHO: (no name) - {616FE834-0CC4-41E7-844F-7A9F05B4A96D} - (no file)
                              O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
                              O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
                              O2 - BHO: (no name) - {D976B84B-808C-4357-9CBB-55BF1F7CEBE7} - (no file)
                              O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
                              O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
                              O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
                              O20 - Winlogon Notify: jkkIYoNf - C:\WINDOWS\
                              O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
                              O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

--
                              End of file - 5237 bytes
                              Last edited by NICK^^; 10-04-08, 19:05. Reden: Info

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X