Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Virus/Trojan ik krijg hem niet weg!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Virus/Trojan ik krijg hem niet weg!

Volgens mij heb ik een virus/Trojan op mijn pc en ik krijg hem er met geen mogelijkheid meer af.

Hieronder vind je een logbestand dat ik heb gemaakt:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 22:32:17, on 24-4-2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
    Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
    C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
    C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
    C:\Program Files\Lexmark\Lexmark Precision Photo\MemCard.exe
    C:\Program Files\Blokker Bestelsoftware\Agent.exe
    C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
    C:\Program Files\Sony\Sony Picture Utility\VolumeWatcher\SPUVolumeWatcher.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.nu.nl/
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: Min stor proj. - {FFFFFFFF-D71D-41e4-A699-F506DBD097F0} - comd32.dll (file missing)
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [MemoryCardManager] C:\Program Files\Lexmark\Lexmark Precision Photo\MemCard.exe -startup
    O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [ExtraFilmHemmaAgent] "C:\Program Files\Blokker Bestelsoftware\Agent.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
    O4 - HKLM\..\Run: [autoload] C:\Documents and Settings\ROC\cftmon.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [LXBSCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXBStime.dll,[email protected]
    O4 - HKCU\..\Run: [autoload] C:\Documents and Settings\ROC\cftmon.exe
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')
    O4 - Startup: Mediacontrole Picture Motion Browser.lnk = C:\Program Files\Sony\Sony Picture Utility\VolumeWatcher\SPUVolumeWatcher.exe
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1208988802359
    O16 - DPF: {EF7B838F-58D0-4845-8DCD-541BC145AB5F} (AMNOfficeHelper Object) - http://arkelstein20.amn.nl/praktijkscholen/OfficeHelper/OfficeHelper.CAB
    O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\systm3.dll
    O20 - Winlogon Notify: WLCtrl32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WLCtrl32.dll
    O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
    O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
    O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
    O23 - Service: Google Online Services - Unknown owner - C:\Documents and Settings\ROC\ie_updates3r.exe (file missing)
    O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    O23 - Service: lxbs_device - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\lxbscoms.exe

--
    End of file - 4646 bytes

Start Hijackthis en vink alleen de volgende regels aan:
    O2 - BHO: Min stor proj. - {FFFFFFFF-D71D-41e4-A699-F506DBD097F0} - comd32.dll (file missing)
    O4 - HKLM\..\Run: [autoload] C:\Documents and Settings\ROC\cftmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [autoload] C:\Documents and Settings\ROC\cftmon.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\systm3.dll
    O20 - Winlogon Notify: WLCtrl32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WLCtrl32.dll

Sluit alle openstaande vensters(behalve Hijackthis) en klik op de knop "Fix checked".

Download: RVAXO.exe
    • Sla het bestand op je bureaublad op, dubbelklik het en kies voor "Unzip" om het uit te pakken.
    • Start de computer in veilige modus.
    • Open nu de map RVAXO op je bureaublad en dubbeklik RunMe.cmd
      Er zal een cmd-schermpje openen, daarin zullen snel enkele regels over niet gevonden bestanden voorbijkomen, dit is normaal.
    • Mogelijk start er ook een uninstaller van een rogue scanner op, sluit deze niet af maar volg eventuele aanwijzingen en laat deze gewoon zijn werk doen.
    • Daarna zal je PC herstarten, laat hem nu weer in normale modus starten. Na de herstart opent het cmd-venster van RVAXO opnieuw.
      Laat deze lopen en wacht tot er een logfile opent: C:\RVAXO-results.log
    • Herstart je computer niet vanzelf, of start de tool niet na de reboot, doe dit dan handmatig.
    • Post de inhoud van de logfile in je volgende bericht.
    Post ook een nieuw logje van Hijackthis

Download Deckard's System Scanner naar je Bureaublad.
    • Sluit alle toepassingen en vensters.
    • Dubbelklik op dss.exe om het te activeren, en volg de aanwijzingen.
    • Wanneer de scan volledig is, zal een tekstbestand - main.txt - openen.
    • Kopieer (Ctrl+A gevolgd door Ctrl+C) en plak (Ctrl+V) de inhoud van main.txt in je volgende antwoord evenals extra.txt.

Opmerking: Sommige firewalls kunnen waarschuwen dat sigcheck.exe probeert verbinding te maken met het internet
    - zorg dat sigcheck.exe toestemming krijgt om dit te doen !
    Tevens kan het gebeuren dat je Antivirus DSS als verdacht aangeeft, of zelfs probeert te verwijderen.
    Laat je Antivirus dit niet verwijderen ! (In dit geval is het misschien beter om tijdens de scan van DSS je Antivirus even uit te schakelen)

Comment

Het wil maar niet lukken...

Hallo Smeenk,

Dank je wel voor je snelle reactie! Ik heb alles wat je beschreven hebt uitgevoerd, maar meteen na het opnieuw opstarten stond het bestand Wlctrl32.dll weer in Windows/System32. Daarna heb ik alle handelingen zoals door jou beschreven nog 5 keer opnieuw uitgevoerd, maar ik krijg het bestand echt niet blijvend verwijderd. Mijn virusscanner (AVG versie 8) ziet hem ook meteen en ik kan hem ook wel verwijderen, maar na opnieuw opstarten staat hij er steeds opnieuw. Het leek me daarom niet zo zinvol om de logbestanden van de verschillende gebruikte programma's hier te vermelden, ik vraag me alleen af, of jij of iemand anders misschien nog een manier weet om blijvend van dit bestand af te komen. Ik wacht het maar weer even af.

Pauline

Comment

Zonder die logjes kan ik je helaas niet verder helpen

Comment

Uiteindelijk is het gelukt!

Met behulp van een programma dat RegRun heet, heb ik de Trojan uiteindelijk helemaal weggekregen. Het start nog voordat Windows actief wordt en het registreert alle processen die actief zijn of iets dergelijks. Het geeft vervolgens, wanneer het een mogelijk geinfecteerd bestand heeft gevonden, duidelijk uitleg over het bestand en je kan dan kiezen wat je ermee wil doen. Uiteindelijk was de computer helemaal schoon en werd ik hiermee gefeliciteerd! Ik heb AVG 8 en Spybot nog een uitgebreide scan laten uitvoeren en er werd helemaal niet s meer gevonden. Smeenk, nogmaals bedankt voor je snelle reactie, ik ben voorlopig gelukkig weer virusvrij.

Pauline

Comment

Graag gedaan hoor

Het bestand WLCtrl32.dll wordt door een driver met een random naam beschermd, daarom had ik dat logje van Deckard's System Scanner nodig omdat dat bestand dan zichtbaar werd.
            Maar blijkbaar heb je het zelf al weg gekregen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X