Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Error 'flash.ocx'

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Error 'flash.ocx'

    Naast de internet verbinding van mijn laptop :-) http://nucia.eu/forum/showthread.php?p=339324#post339324
    Heb ik nog een ander probleem met de PC.

    Deze krijgt al gedurende enige tijd steeds de ERROR melding Could not find the file "flash.ocx"

    De error melding verschijnt wanneer de je PC gedurende een minuut of 2-3niet hebt aangeraakt. wanneer je dan de computer terug gebruikt, blijft de melding staan en moet je op ok klikken om de foutmelding van het scherm te krijgen.

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 11:42:53, on 26/04/2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    F:\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
    C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\TomTom HOME 2\HOMERunner.exe
    C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.be/0SENLBE/SAOS01?FORM=TOOLBR
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.be/0SENLBE/SAOS01?FORM=TOOLBR
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.be/0SENLBE/SAOS01?FORM=TOOLBR
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = about:blank
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CPROGRA%7E1%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\LINDA\Application Data\Mozilla\Profiles\default\nr99cwuz.slt\prefs.js)
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {49E0E0F0-5C30-11D4-945D-000000000000} - C:\WINDOWS\system32\i2helper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
    O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
    O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME 2\HOMERunner.exe"
    O4 - HKUS\S-1-5-21-1801674531-1682526488-1060284298-1004\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')
    O4 - HKUS\S-1-5-21-1801674531-1682526488-1060284298-1004\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME 2\HOMERunner.exe" (User '?')
    O4 - S-1-5-21-1801674531-1682526488-1060284298-1004 Startup: BHODemon 2.0.lnk = C:\Program Files\BHODemon 2\BHODemon.exe (User '?')
    O4 - Startup: BHODemon 2.0.lnk = C:\Program Files\BHODemon 2\BHODemon.exe
    O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
    O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
    O8 - Extra context menu item: Openen in een nieuwe achtergrondtab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\nl-be\msntabres.dll.mui/229?9fbafd7e471648cd9951fa5fb85248a
    O8 - Extra context menu item: Openen in een nieuwe voorgrondtab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\nl-be\msntabres.dll.mui/230?9fbafd7e471648cd9951fa5fb85248a
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
    O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
    O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.safety.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8460.cab
    O16 - DPF: {7FC1B346-83E6-4774-8D20-1A6B09B0E737} (Windows Live Photo Upload Control) - http://katjacloetens.spaces.live.com/PhotoUpload/MsnPUpld.cab
    O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
    O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
    O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
    O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
    O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
    O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
    O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - F:\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
    O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
    O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
    O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.angelfire.com/ak5/background_flava/glitter/cyan/004

    --
    End of file - 7110 bytes

  • #2
    Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'
    Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = about:blank
    O2 - BHO: (no name) - {49E0E0F0-5C30-11D4-945D-000000000000} - C:\WINDOWS\system32\i2helper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
    O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
    O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)

    Sluit alle vensters behalve Hijackthis
    Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.


    Download ATF cleaner (gemaakt door Atribune)
    Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

    Het volgende doen als je ook FireFox als browser hebt:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit haalt het vinkje weer weg bij "Firefox saved passwords")
    Klik op de knop Empty Selected.

    Het volgende doen als je ook Opera als browser hebt:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Klik op de knop Empty Selected.
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten.

    Download Malwarebytes' Anti-Malware via hier of hier.

    Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
    • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
    • Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
    • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
    • De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.
    • Kopieer en plak de resultaten van de log in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThislog.

    Extra opmerking:
    Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.
    Herstart de computer en plaats ook een nieuw HJT logje

    Windows 10 opstarten in Veilige Modus

    Comment

    Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X