Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NT Authority\system

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• NT Authority\system

Dag mensen,

Ik heb een vervelend probleem. Sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten van de computer in Windows XP de volgende melding:

This system is shutting down. Please save all work in progress and log off. Any unsaved changes will be lost. This shutdown was initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM

Time before shutdown: 00:00:59

Windows must now restart because the Remote Procedure Call service terminated unexpectedly.

Nu heb ik al het een en ander geprobeerd. Zo heb ik de Symantec W32.Blaster.Worm Fix Tool gedownload en laten scannen. Hij vindt echter niks, maar de melding blijft. Ook heb ik Service Pack 2 wel geïnstalleerd... Verder kan ik niet copy pasten en doet Internet Explorer het niet. Mozilla Firefox doet het wel. (nadat ik elke keer met opstarten de commando shutdown -a heb ingevoerd).

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt

Plaats maar even een HijackThis logje in de daarvoor bestemde forumsectie, ik denk toch dat je ergens spyware hebt zitten.
    Een logje plaatsen doe je zo:
    Lees eerst de handleiding van HijackThis:

Lees dan het volgende bericht goed door:

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde
    forumsectie:

Vermeld ook daar je probleem erbij.

Een deskundig helpt je dan.
    amiek

Comment

ja en als je dan binnen de minuut wordt afgesloten dan is er weinig hijacklog maken.
      Als ik het zo lees dan is het een oud virus wat al een tijdje in omloop is...
      ik dacht het lsass virus (weet ik niet zeker)
      maar dat was met het commando
      schutdown -A op te lossen.
      dan kon je tenminste wel een log maken en of een goede virsusscanner er op los te laten.

start
      uitvoeren
      type dan
      schutdown -A
      en geef een enter

nu zou je computer niet afgesloten worden.....
      Last edited by puppie; 11-05-08, 09:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sybzz Bekijk Berichten
        Mozilla Firefox doet het wel. (nadat ik elke keer met opstarten de commando shutdown -a heb ingevoerd).
        Dit staat er toch, dus volgens mij moet dat best lukken met dat logje, of lees ik verkeerd.
        amiek

Comment

goedemorgen

Comment

en ook goedemorgen
            amiek

Comment

Ik heb een HiJack This logje gemaakt, maar vergeten de eerst a-ware te doen. Nadat ik dat echter wilde proberen lukte dat niet. Ik kreeg een melding dat begon met Run-time error '372'. Toen kreeg ik een blauw scherm en daarna een zwart scherm met iets over mn Harddisk..... Na opnieuw opstarten wilde ik a-ware opnieuw installeren, maar kreeg ik de melding: IPersistFile: Saved failed: code 0x80070570:: The file directory is corrupted and unreadable.

Comment

Wacht maar gewoon even af tot je antwoord krijgt op je logje.
                Het kan best zijn dat de oorzaak te wijten is aan malware. Al blijf je ad-aware dan downloaden, het zal steeds weer corrupt raken.

Gewoon even afwachten dus.

Groetjes,
                Blackbird
                Met vriendelijke groet,
                Blackbird

Comment

Hoi tombo,

Ik heb je logje naar de juiste sectie verplaatst omdat je:
                  1) In de verkeerde sectie post.
                  2) In andermans vraag inbreekt.
                  3) Een vraag van een aantal maanden oud omhoog haalt.

Je log kun je hier vinden:

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X