Mededeling

Collapse
No announcement yet.

popups en nieuwe tabbladen bij opstarten

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• popups en nieuwe tabbladen bij opstarten

Hallo,

ik ben patrick en ik heb een probleem (waarschijnlijk de meeste die op dit forum komen)

maargoed laat ik maar eens beginnen...

van de nacht van maandag op dinsdag heb ik wat films en spellen gedownload, nou ga ik ´s morgens achter mijn bijna nieuwe pc zitten en ik word plat gegooit met popups en nieuwe tabbladen, ook merk ik dat mijn pc een stuk trager is geworden terwijl ik een snelle pc heb.
    dus ik heb McAfee laten scannen maar niks dus ik denk ik met wat anders, ik heb het verhaal op helpmij.nl gepost en die zeiden ad aware en search and desroy, allebij gedownload en ja hoor met ad aware 186 infections en die heb ik verwijderd, s en d geeft ook wat aan en dat heb ik ook verwijderd. ik opnieuw opstarten en het hele liedje begint weer opnieuw.
    ik nog eens gescant en 182 hits. toen las ik ergens dat ik een trojan had in een regiser key (nog nooit van gehoord). ik heb dat verwijderd en opnieuw opgestart en ik krijg zo´n melding van s en d dat er iets is veranderd in de map temp heb ik die map leeg gegooit maar het bestand dat veranderde kan ik niet verwijderen. ik kon trouwens kiezen bij de melding van s en d tussen toestaan of wijzigen, ik heb dat gewijzig en aangevinkt dat ie dat altijd moet doen. vervolgens krijg ik aan de rechter kant van het beeld de hele tijd dat ie dat tegenhoud oftewel dat bestand probeerd zich de hele tijd aan te passen.
    ik het gebeurt ook nog dat ik soms een melding krijg dat er een buffering overbelast is ofzo( hier heb ik een screenshot van) gelijk daarna gaat de taakbalk en bureaublad weg, soms komen ze weer terug anders moet ik afmelden of opnieuw opstarten. ik ben nu al enkele dagen aan het rotzooien ik scan hem met internet uit, alles verwijderd opnieuw opstarten weer scannen(geen hits), internetkabel weer in mn pc gedaan, weer gescant en tadaa weer een stuk of 20 hits met ad aware, en s en d geeft de hele tijd een bestandsmap aan die ik al 100 keer verwijderd heb, het gaat om een bestand in de registor editor, HKEY_USERS een zooi getallen aan het eind een 1000 dan software dan de map microsoft en dan de map rdfa, volgens s en d zit daar een trojan in maar ik verwijder hem het moment dat ik de pc aanzet.

ik heb nog wat screenshots toegevoegt van 2 dingen die gebeuren

alvast bedankt,
    patrick van de sluis

het hijackthis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 11:39:46, on 15-5-2008
    Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
    Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\Windows\system32\taskeng.exe
    C:\Windows\system32\Dwm.exe
    C:\Windows\system32\taskeng.exe
    C:\Fraps\fraps.exe
    C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
    C:\Windows\RtHDVCpl.exe
    C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
    C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
    C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe
    C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
    C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeInSystray.exe
    C:\Windows\System32\rundll32.exe
    C:\Program Files\McAfee\MBK\McAfeeDataBackup.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
    c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
    C:\Users\Patrick\Program Files\DNA\btdna.exe
    C:\Windows\ehome\ehtray.exe
    C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
    C:\Windows\System32\mobsync.exe
    D:\Program files\Team Fortress 2\steam.exe
    C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
    C:\Program Files\Xfire\xfire.exe
    C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
    C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
    C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
    C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
    C:\Program Files\Xfire\xfire.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\IEUser.exe
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
    C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\Ad-Aware2007.exe
    C:\Windows\explorer.exe
    C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9e.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://nl.msn.com/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
    O1 - Hosts: ::1 localhost
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
    O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
    O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O2 - BHO: (no name) - {6C23AB0C-0244-4B01-8253-BEE724D0D2EC} - C:\Windows\system32\awtqnmMe.dll
    O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
    O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
    O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
    O4 - HKLM\..\Run: [LogMeIn GUI] "C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeInSystray.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [MSServer] rundll32.exe C:\Windows\system32\awtqnmMe.dll,#1
    O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Backup] C:\Program Files\McAfee\MBK\McAfeeDataBackup.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [MBkLogOnHook] C:\Program Files\McAfee\MBK\LogOnHook.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
    O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
    O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Users\Patrick\Program Files\DNA\btdna.exe"
    O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
    O4 - HKCU\..\Run: [LaunchList] d:\LaunchList2.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "d:\program files\team fortress 2\steam.exe" -silent
    O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount
    O4 - HKCU\..\Run: [cmds] rundll32.exe C:\Users\Patrick\AppData\Local\Temp\vtUnnonn.dll,c
    O4 - HKCU\..\Run: [MSServer] rundll32.exe C:\Users\Patrick\AppData\Local\Temp\cbXQhFWN.dll,#1
    O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [449f8800] rundll32.exe "C:\Users\Patrick\AppData\Local\Temp\crxnxarg.dll",b
    O4 - HKCU\..\Run: [BM47acbb9c] Rundll32.exe "C:\Users\Patrick\AppData\Local\Temp\agyfnoby.dll",s
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
    O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
    O4 - Startup: VirtuaGirl HD.LNK = C:\Program Files\vghd\vghd.exe
    O4 - Startup: Xfire.lnk = C:\Program Files\Xfire\xfire.exe
    O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
    O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
    O13 - Gopher Prefix:
    O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) - http://www.systemrequirementslab.com/sysreqlab2.cab
    O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
    O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100
    O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
    O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
    O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
    O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
    O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
    O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
    O23 - Service: LogMeIn Maintenance Service (LMIMaint) - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files\LogMeIn\x86\RaMaint.exe
    O23 - Service: LogMeIn - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files\LogMeIn\x86\LogMeIn.exe
    O23 - Service: MBackMonitor - McAfee - C:\Program Files\McAfee\MBK\MBackMonitor.exe
    O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
    O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\program files\common files\mcafee\mna\mcnasvc.exe
    O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
    O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
    O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
    O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
    O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
    O23 - Service: McAfee SpamKiller Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
    O23 - Service: PCLEPCI - Pinnacle Systems GmbH - C:\Windows\system32\drivers\pclepci.sys
    O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
    O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
    O23 - Service: SiteAdvisor-service (SiteAdvisor Service) - Unknown owner - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
    O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
    O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

--
    End of file - 11914 bytes
    Bijgevoegde Bestanden

Download Malwarebytes' Anti-Malware via hier of hier.

Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
    • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
    • Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
    • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
    • De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.
    • Kopieer en plak de resultaten van de log in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThislog.

Extra opmerking:
    Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Comment

ik heb alles gedaan wat jij zei tot het opnieuw opstarten toe. (ik had inderdaad iets van 17 hits, wat trojans en nog wat anders)
      dan bij het opstarten gaat mn computer na een bepaalt programma opstartherstel geloof ik en windows start nog niet op want dat kon niet ofzo.
      na een paar min start hij opnieuw op en ja hij doet het wel, nou komt et!
      ik ga zoeken naar dat malware logje maar het hele programma is van mn computer af! ik kan het logje ook niet vinden in de map in programfiles want daar staat nog wel iets in over talen van dat malware.
      ik denk dan nog maar een hijackthis logje maken en ja hoor ook geen hijackthis meer te bekennen, ik heb in programfiles gekeken en daar staat alleen nog het tekstbestand met de oude log. programma foetsie!!!

kan jij mij uitleggen hoe dit komt en wat ik moet doen?? of moet ik alles weer opnieuw doen?

is het misschien mogelijk dat de trojans in vitale functies van windows zaten en dat daardoor een systeemherstel plaats moest vinden?
      en het is nog niet over want ik krijg nogsteeds popups enzo :s

hoe kan ik mn pc 4 dagen terug in de tijd plaatsen? ik heb dat een keer gezien dat iemand dat deed en toen was alle zooi eraf!
      Last edited by sluismaster; 15-05-08, 15:48.

Comment

Geen idee wat er gebeurd is

Kan je Hijackthis opnieuw downloaden en dan een nieuw logje posten?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X