Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spyware en doorgeven van inloggegevens

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Spyware en doorgeven van inloggegevens

Is het iemand bekend of spyware ook inloggegevens van bijvoorbeeld de internetverbinding zelf, een webmail account of bankgegevens door kan geven naar een derde?

En als ik inlog op mijn SSL beveiligde webmail account, meld ik me dan ongevraagd aan op allerlei mailinglists?

Daarbij kunnen we dan nog onderscheid maken tussen "gewone" verbindingen en beveiligde SSL verbindingen.

Zogenaamde "trojans" houden elke toetsaanslag bij die je typt, dus ja ook wachtwoorden.

Als je inlogt met SSL verbinding bij webmail is de kans erg klein dat je je aanmeldt op mailinglists. Het staat namelijk zo goed als los van elkaar:
    SSL
    (Secure Sockets Layer.)
    Een Internet-protocol dat beveiligde en geverifieerde TCP/IP-verbindingen biedt. Een client en een server voeren een handshake uit waarbij ze het niveau van beveiliging overeenkomen, zoals de eisen voor authentication en codering. SSL kan worden gebruikt om vertrouwelijke gegevens voor de overdracht te coderen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
    Working...
    X