Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Email bijlagen zijn niet op te slaan en/of te openen.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Email bijlagen zijn niet op te slaan en/of te openen.

Beste lezers,

Ik kan sinds een dag of 6 geen bijlagen die ik via Windows Live Mail (Windows 7) krijg meer openen, maar ook niet opslaan. Wel kan ik ze van een verkleind WLM-scherm slepen naar mijn bureaublad en daar vervolgens openen?! Ook eerder ontvangen bijlagen kan ik niet meer openen. Of het nou PDF-jes, DOC of DOCX, XLS of XLSX bestanden, of andere bestanden zijn.

Wat mij ook is opgevallen, is dat het vlaggetje rechtsonder in mijn taakbalk niet meer tevoorschijn komt. Eerder als ik deze aanklikte, kreeg ik bijvoorbeeld de melding dat de computer gescand moest worden. Ik kan überhaupt geen aanpassingen doen binnen mijn Defender. Kan die ook niet meer aanzetten, staat nu uit?! Ik kwam er trouwens wel achter, dat er voor het laatst 11-06-2013 definities voor mijn Defender zijn gedownload. Sinds die tijd zijn ook zo'n beetje de problemen begonnen. Ik draai overigens ook sinds het begin Avira op deze pc. Voorheen gaf het vlaggetje aan dat ik via Defender moest scannen en daarnaast scande ik ook nog met Avira.

Wat ook frappant was, was dat ik gisteren zomaar ineens gebeld werd door een Engels sprekende meneer die vertelde dat hij van Microsoft was en dat mijn pc berichten naar hem stuurde, omdat er een probleem was met mijn firewall???!!! Deze meneer heb ik vriendelijk afgekapt, waarop zijn laatste bericht was: "Oh, you don't trust me, than your computer is going to crash!!!" Sinds vanmiddag dus het één en ander proberen uit te Googlen en maar geregistreerd voor dit forum. Ik ging er al vanuit, dat dit een vorm van phishing was.

Kan iemand mij helpen? Dat vinkje uitzetten via de beveiligingsopties binnen WLM heeft geen effect. Register aanpassen zou met enige hulp wel moeten lukken. Ook systeemherstel werkt niet, omdat er op de één of andere manier maar één herstelpunt wordt aangemaakt. Gisteren is er een update geweest, maar dat punt is inmiddels alweer overschreven door de update van vanmiddag.

Ik loop bij het eerste punt van de openingsmail al vast, omdat de pc, zodra ik Defogger aanklik om te downloaden, aangeeft dat 'Defogger.exe bevatte een virus en is verwijderd.' Moet ik nu eerst verder gaan, of zal ik wachten op een advies?

Ik hoor graag.

Groet,

Kidaatje.

Kidaatje,

Ik doe dit topic op slot.
    Je kan zoals ik al aangaf hier verder gaan: http://www.nucia.eu/forum/threads/70...n-van-bijlagen

Comment

Working...
    X