Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Avira en DVD/CD-brander geblokkeerd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Avira en DVD/CD-brander geblokkeerd

Sinds een dag heb ik het volgende probleem met mijn Win7 computer:
    - Avira is uitgeschakeld en ook via Taakbeheer niet meer in te schakelen.
    - De DVD/CD brander is ook geblokkeerd en ik kan niets afspelen of branden.
    - Verder is de processor continue voor minstens 50% bezet.

De AVG Rescue CD ontdekte veel rommel, maar het verwijderen daarvan hielp niet.
    MBAM vond daarna niets.

Wie helpt? Alvast mijn dank!
    osi

Begin eens bij de basis, informatie geven via een logje van Rsit.

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden
    RSIT Uitvoeren
    • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe.
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.

RSIT Logbestanden plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Avira en DVD/CD-brander geblokkeerd

Juisterr, bedankt voor je snelle reactie!
      In de bijlage vind je het gevraagde log.

Groet, osi

(PS De uitleg over Bijlagen begreep ik eerst niet want je komt op een heel andere website terecht. Misschien is het handig om er op die Hijackthis-pagina even bij te zetten dat de uitleg daar gaat over de Nucia-pagina en niet over Hijackthis.)
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Download Zoek.zip naar het bureaublad.
        1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
        2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

• Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
        • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
        • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
        • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
        • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
          Code:
          emptyclsid;
          emptyfolderscheck;delete
          {46735dee-f862-49d1-876d-6382794dc625};c
          firefoxlook; 
          Chromelook; 
          CHRdefaults;
          autoclean; 
          iedefaults; 
          filesrcm;
        • Klik nu op de knop "Run script".
        • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
        • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
        • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Comment

Juisterr,
          Hierbij het Zoek-results log.
          Groet, osi

zoek-results.txt

Comment

Er is een sample gemaakt, wil je die uploaden aub.

Process iexplore.exe killed
            Copied file C:\Users\Oostra\jxpiinstall.exe to sample\jxpiinstall.exe
            sample\jxpiinstall.exe renamed to 9EF59B48F206453243EE357E2E417B11

C:\Users\Public\Desktop\sample_25-10-2013_1441.zip created successfully
            Gebruik hiervoor,
            http://www.mijnbestand.nl/

Comment

Sorry Juisterr, ik ben geen expert en ik begrijp dan ook echt niet wat je bedoelt en wat ik moet doen.
              Zou je me dat even stap voor stap willen uitleggen? Alvast mijn hartelijke dank!
              osi

Comment

Zoek.exe heeft een sample gemaakt van een bestand.
                Die staat op je bureaublad.
                Als je mijnbestand opent dan kan je dat bestand opzoeken en uploaden, je krijgt dan een link, die link mag je hier plaatsen.

Comment

Hallo Juisterr,
                  Het bestand dat je vermoedelijk bedoelt liet deze link achter:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4M37SJ64LRHJ.txt

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb!
                  Groet, osi

Comment

Ja die zocht ik, vertel even hoe het nu gaat aub.

Comment

Het spijt me, er is niets veranderd: het Avira parapluutje is en blijft dicht en ik kan geen CD/Dvd's afspelen of opnemen. Mediaspeler 'reageert niet'.
                      Groet, osi

Comment

Download ComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.
                        Bleeping Computer
                        Info Spyware

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met ComboFix.exe
                        (hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
                        • Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
                        • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
                        • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
                        • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
                        • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
                        • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
                        • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
                        • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.

Logbestand plaatsen
                        • Voeg het logbestand met de naam ComboFix.txt als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\ComboFix.txt")
                        • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.
                        • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
                        • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.

Comment

Juisterr,
                          Hier is het gevraagde Combofix log
                          osi
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Download Windows Repair (all in one) van deze site: http://www.tweaking.com/content/page...ll_in_one.html
                            Installeer het programma.
                            Start het programma.
                            Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik -> uitvoeren als Administrator.
                            Ga naar stap 3 en ga ermee akkoord dat SFC (System File Check) gestart wordt.

Daarna ga je naar Start Repairs en klik op start.
                            Selecteer de volgende items en klik op restart system when finished.

Comment

Juisterr, het spijt me vreselijk maar het heeft niet geholpen: het Avira parapluutje blijft dicht en Mediaspeler blijft niet reageren. Maar je hebt vast nóg wel een oplossing
                              Groet, osi

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X