Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc loopt vast, start vaak niet op

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc loopt vast, start vaak niet op

Hallo,

Sinds een paar dagen heb heb ik veel problemen met mijn pc. Vaak moet ik een 5-tal keer proberen eer hij wil opstarten en als het dan uiteindelijk lukt, loopt hij na een tijdje vast.

Ik krijg een melding op mijn bureaublad dat Windows niet correct meer functioneert door een onverwachte fout, maar hier is geen beschikbare oplossing voor als ik de melding open.

Ik heb al een scan met Malwarebytes gedaan maar deze vond niets.

Ik heb ook een scan gemaakt met HijackThis, hieronder een logje:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
    Scan saved at 12:39:18, on 27/02/2014
    Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
    MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19154)
    CHROME: 33.0.1750.117

Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\Windows\system32\Dwm.exe
    C:\Windows\system32\taskeng.exe
    C:\Windows\Explorer.EXE
    C:\hp\support\hpsysdrv.exe
    C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe
    C:\Windows\RtHDVCpl.exe
    C:\Windows\WindowsMobile\wmdc.exe
    C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
    C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
    C:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe
    C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe
    C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
    C:\Windows\ehome\ehtray.exe
    C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
    C:\hp\kbd\kbd.exe
    C:\Windows\system32\wuauclt.exe
    C:\Users\Pyro\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
    C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
    C:\Users\Pyro\Downloads\HijackThis.exe
    C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
    O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
    O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG Secure Search\17.3.0.49\AVG Secure Search_toolbar.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.2.4204.1700\swg.dll
    O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
    O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG Secure Search\17.3.0.49\AVG Secure Search_toolbar.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile-based device management] %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "c:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Program Files\AVG Secure Search\vprot.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe" /TRAYONLY
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\RunOnce: [Launcher] %WINDIR%\SMINST\launcher.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
    O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Pyro\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
    O4 - Global Startup: AutoCAD Startup Accelerator.lnk = C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\acstart17.exe
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
    O8 - Extra context menu item: Free YouTube Download - C:\Users\Pyro\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubedownload.htm
    O8 - Extra context menu item: Free YouTube to Mp3 Converter - C:\Users\Pyro\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm
    O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
    O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
    O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
    O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
    O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - (no file)
    O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\17.3.0\ViProtocol.dll
    O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
    O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
    O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
    O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
    O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
    O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgidsagent.exe
    O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgwdsvc.exe
    O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
    O23 - Service: Google Updateservice (gupdate1c9ca78177b5a00) (gupdate1c9ca78177b5a00) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
    O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
    O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
    O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
    O23 - Service: NIHardwareService - Native Instruments GmbH - C:\Program Files\Common Files\Native Instruments\Hardware\NIHardwareService.exe
    O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
    O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - c:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
    O23 - Service: vToolbarUpdater17.3.0 - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\17.3.0\ToolbarUpdater.exe

--
    End of file - 8201 bytes

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten

Stef
    Last edited by Flizzy; 27-02-14, 11:40.

Download Zoek.zip naar het bureaublad.
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Antivirussoftware uitschakelen
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

Zoek.exe uitvoeren
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Er verschijnt een popup met de melding dat er geen script aangetroffen is, druk gewoon op OK.
    • Zoek.exe gaat nu een scan + reparatie uitvoeren, bij sommige systemen kan deze langer dan een half uur duren.
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht.
      (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb het proces uitgevoerd zoals je zei.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Keurig, vertel even hoe het gaat na deze opruiming ?

Comment

De pc loopt niet meer vast, maar ik krijg nog wel steeds een melding dat Windows niet correct meer functioneert bij het opstarten.

Comment

En dan heb ik het bijkomende probleem:

ALs ik Google chrome open, krijg ik steeds 4 keer deze melding:

Je profiel kan niet correct worden geopend.

Sommige functies zijn wellicht niet beschikbaar. Controleer of het profiel bestaat en of je beschikt over lees- en schrijfrechten voor de inhoud van het profiel.

Ik heb Google chrome al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit een andere browser maar dat had geen effect.

Ik ben vrij zeker dat ik deze meldingen niet had voor ik zoek.exe gebruikt heb.

Comment

Volgens mij is er niet mis met wat er verwijderd is maar ik zal het even vragen.

Comment

Hallo, start zoek.exe en gebruik onderstaande code in het invulscherm en klik op run.
                Code:
                chrdefaults;

Comment

Ik heb het uitgevoerd, hieronder het logje:

Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 19-February-2014
                  Tool run by Pyro on zo 02/03/2014 at 21:08:43,81.
                  Microsoft® Windows Vista™ Home Premium 6.0.6002 Service Pack 2 x86
                  Running in: Normal Mode Internet Access Detected
                  Launched: C:\Users\Pyro\Desktop\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted]

==== Older Logs ======================

C:\zoek-results2014-02-27-184147.log 24812 bytes

==== Reset Google Chrome ======================

Nothing found to reset

==== C:\zoek_backup content ======================

C:\zoek_backup (files=1839 folders=655 176793821 bytes)

==== EOF on zo 02/03/2014 at 21:14:03,42 ======================

Jammer genoeg blijft de melding nog steeds

Comment

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
                    • Sluit alle openstaande vensters.
                    • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
                    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
                    • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
                    • Klik vervolgens op Scan.
                    • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
                    • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
                    Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
                    • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.

Comment

Zo, gebeurd
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Gaat het beter nu?

Comment

Ja Google Chrome doet het weer zonder foutmeldingen

Heel erg bedankt!

Comment

Superdeluxe.