Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krijg politie virus niet verwijderd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Krijg politie virus niet verwijderd

Hallo,

Ik zit hier met een "oude" laptop waarop Windows XP is geïnstalleerd aan waar het politievirus op staat welke ik niet krijg verwijderd.

Ik heb verschillende programma's gebruikt maar het wil niet lukken dus zouden jullie mij hier a.u.b. mee kunnen helpen?

Ik hoor graag wat ik moet doen.

Hoi Jacco,

Een paar opmerkingen:

Je werkt met een OS dat niet meer ondersteund wordt: XP
    Dit OS behandelen op malware is hetzelfde als dweilen met de kraan open. Nutteloos dus

Een paar mogelijkheden opgesomd:

- Of je koopt een nieuwe pc (ik kan me niet indenken dat een pc die draait op een XP geschikt is voor W 8.1)

- Of je zet je XP machine offline. Dus niet aan het internet (dus ook niet verbonden met andere pc's via een router die wél op het internet kunnen).

- Of (en dat is eveneens een mogelijkheid) je zet er Linux op (desnoods met Wine = Windows omgeving).

Ik wil echter éénmalig een poging ondernemen deze infectie te verwijderen van je pc.

Volg deze handleiding aub: http://www.antimalwarehelp.be/ned/In...ansomware.html
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Wil het lukken?

Comment

Nee, het wil niet lukken en ik ben bang dat het einde verhaal is. Het is (gelukkig) niet mijn eigen laptop en ik denk dat als ik het nu opgelost krijg hij over een aantal maanden een probleem heeft want XP wordt niet meer ondersteund en de problemen zullen dus waarschijnlijk ook steeds groter worder (toch ??)

Ik kan wel opstarten met de rescue CD of USB-stick maar daarna krijg ik de scan niet aan de gang en dat komt denk ik ook doordat ik niet als administrator kan inloggen. Er zijn 3 gebruikers op de laptop aangemaakt maar ik kan niet inloggen als administrator omdat ik het wachtwoord daarvan niet heb en ik kan nu dus ook geen nieuwe administrator aanmaken omdat je dan volgens mij moet inloggen als administrator ......

Of zie je toch nog andere mogelijkheden hierin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jacco Bekijk Berichten
          en ik denk dat als ik het nu opgelost krijg hij over een aantal maanden een probleem heeft want XP wordt niet meer ondersteund en de problemen zullen dus waarschijnlijk ook steeds groter worder (toch ??)
          XP wordt sinds April niet meer ondersteund en ja de problemen zullen groter worden.

Als je niet als admin kan inloggen kunnen we niets doen.
          Dus einde verhaal.

1) Je mag alle losse bestanden en tools die we hebben gebruikt verwijderen.

2) Om herbesmetting te vermijden, kan je deze tips eens nalezen:

Het voorkomen van spyware-infecties en browserhijacking en Hoe voorkom ik een nieuwe infectie?

3) Om je PC een snelle onderhoudbeurt te geven, kan je deze tips eens lezen: Handleiding voor een schone PC

4) Allerlei tips en hints kan je hier raadplegen.

Ik zet het topic op opgelost.

Indien er niet meer gereageerd wordt, zal binnen een 5-tal dagen deze thread automatisch verplaatst worden
          naar de sectie Opgeloste hijackthislogs en is een reactie niet meer mogelijk
          Dit is gedaan om het forum netjes en overzichtelijk te houden.

Blijkt dat er toch nog problemen zijn, en je wil weer reageren in dit topic, dan stuur je me een privé bericht met verzoek om heropening.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een (vrijblijvende) donatie aan Nucia

Emphyrio

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X