Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coinvault

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Coinvault

Mijn laptop is geïnfecteerd door CoinVault. Mijn bestanden zijn dus niet meer bereikbaar. Ik heb Spyhunter gedraaid en Malware en heb het kunnen verwijderen. Echter blijven mijn bestanden (waaronder foto's) onbereikbaar. Hoe kan ik hier toch bij komen? Ik krijg de bestanden niet terug en heb daarbij ook niet de mogelijkheid tot een systeemherstel van een aantal dagen geleden (weet ook niet zeker of die gedraaid is....). Ik krijg ook steeds de melding dat de shadow volume verwijderd moet worden (daar staan ook allerlei gegevens en sleutels bij, maar kan daar geen printscreen van maken), ook dat is volgens mij onderdeel van de malware. Is er nog hoop, of toch betalen? Mijn beeld is dat spyhunter wel de malware verwijdert maar de bestanden niet kan decrypten.... Ik heb beide gedraaid en het leek erop dat het gelukt was, maar de bestanden waren niet bereikbaar. Vervolgens shadow explorer gedraaid maar kon niet verder terug dan het tijdstip dat spyhunter geïnstalleerd was. Vervolgens teruggezet en daar kwam de coinvault melding weer. Nu zit ik in dubio, betalen of niet? Ik heb "één gratis bestand terugzetten" geprobeerd en dat is gelukt. Ik kan de bestanden echt niet missen. Wie kan mij helpen en wat heb je daarvoor nodig? Hier de printscreen van de melding die ik ontvang......Click image for larger version

Name:	printscreen malware.png
Views:	1
Size:	349,5 KB
ID:	1074030

Hoi jordi,

Indien je besmet bent met CoinVault vrees ik dat we er (op dit moment) weinig kunnen aan doen.
    SpyHunter zou ik tenandere van je PC verwijderen.

Je kan het een en ander proberen (als je backups hebt gemaakt), maar meer zal er niet inzitten.

Hier kan je meer info vinden: http://www.bleepingcomputer.com/viru...mation#decrypt
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Daar was ik al bang voor, dan toch maar het geld overmaken en maatregelen treffen voor de toekomst. Ik laat nog even weten hoe het verder verloopt. Dank voor de reactie!

Comment

Je hebt dus geen Image of backup gemaakt. Spijtig, want betalen is wel het laatste wat ik zou doen.
        In elk geval kan je je er tegen beschermen (preventief) met HitmanPro.Alert

Ik zet het topic op opgelost.

Indien er niet meer gereageerd wordt, zal binnen een 5-tal dagen deze thread automatisch verplaatst worden
        naar de sectie Opgeloste hijackthislogs en is een reactie niet meer mogelijk
        Dit is gedaan om het forum netjes en overzichtelijk te houden.

Blijkt dat er toch nog problemen zijn, en je wil weer reageren in dit topic, dan stuur je me een privé bericht met verzoek om heropening.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een (vrijblijvende) donatie aan Nucia

Emphyrio

Comment

Even ter afronding van dit verhaal. Ik heb een halve bitcoin betaald, vervolgens een bevestiging gehad en de sleutels. Door op het decrypten te klikken startte de malware met het herstellen van de bestanden. Uiteindelijk na ongeveer 1 uur, zijn alle bestanden weer hersteld. Blij met mijn bestanden (deze snel veilig gesteld) en blij met deze les (vond altijd dat men alles van mij mocht weten, niet wetende dat het versleutelen van bestanden en daarvoor een betaling ook tot de mogelijkheden behoorde.....), maar baal nog steeds van het feit dat deze criminelen mij te grazen hebben genomen en ik niet de dader kan achterhalen. Ik ga in ieder geval wel aangifte doen en dit verhaal verspreiden in de hoop dat anderen gewaarschuwd zijn en hen dit niet overkomt. Blij met dit soort forums, dank voor jullie reacties!

Comment

Graag gedaan jordi.

Weer eens te meer is het nut van Backups (en liefst op externe media) bewezen.

Maar vooral: Alert blijven !

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X