Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geïnfecteerd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geïnfecteerd

Goeie dag,
    Ik probeer al 2 dagen een oplossing te vinden voor het verwijderen van een virus op de pc van mijn vriend.
    Het volgende doet zich voor.
    Hij heeft vreemde software staan op zijn pc.
    Ik geef even een overzicht:
    - Advanced System Protector: niet zelf geïnstalleerd.
    - Crossbrowse: niet zelf geïnstalleerd (denk dat dit de grote boosdoener is). Kan deze niet verwijderen.
    - GoHD: weet niet waarvoor die dient.
    - My Browser: nog eentje die een boosdoener is en die zich laat verwijderen maar telkens terugkomt.
    - RegClean Pro: niet zelf geïnstalleerd en komt ook telkens terug na verwijdering.
    - SmartWeb: niet zelf geïnstalleerd.
    - SwiftSearch: niet zelf geïnstalleerd.

Ik vraag mij af welke software er voorhanden is om deze malware van deze pc te halen. Heb ook al geprobeerd om de pc naar fabriekswaarden te herstellen maar dat is blijkbaar niet mogelijk. Ik krijg hier die mogelijkheid niet te zien.
    Is er iemand die ij kan helpen?

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
    (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
      Code:

emptyfolderscheck;delete
      firefoxlook; 
      Chromelook; 
      CHRdefaults;
      autoclean; 
      iedefaults;
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Goeie dag Juister
      Mag ik de stappen volgen die jij hebt aangegeven, gebruiken, zelfs met windows 10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voetalliestje Bekijk Berichten
        Goeie dag Juister
        Mag ik de stappen volgen die jij hebt aangegeven, gebruiken, zelfs met windows 10
        Uiteraard wel

Comment

Goeie dag,
          Wanneer ik zoek.ex download dan krijg ik het volgende te zien: Spring Files, download.

Comment

Ik zie dit ?

Comment

Ik zie "spring Fields"

Comment

Ik denk niet dat de bedoeling is om Spring Fields te downloaden?

Comment

Zet eens een schermafbeelding neer met behulp van http://www.imgdumper.nl/media.php?id=50eda17b91bbc

Comment

Is moeilijk daar ik jou schrijf met mijn pc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voetalliestje Bekijk Berichten
                      Is moeilijk daar ik jou schrijf met mijn pc
                      Snap ik niet ?

Comment

Lukt deze link wel: http://download.bleepingcomputer.com/smeenk/zoek.exe ?

Comment

Ik wil mij verontschuldigen voor de late reactie maar ik heb plat gelegen met een dubbele hernia.
                          Heb gisteren de koe bij de hoorns genomen en heb deze laptop hersteld naar fabrieksinstellingen.
                          Alles verliep vlot. Heb daarna windows 10 gedownload en het is nu een laptop die loopt als een liertje.
                          Veel dank aan allen die met mij hebben meegedacht.
                          Nu zou ik willen hetzelfde doen met een oude Toshiba pc die ik nog heb liggen en ik dacht dat ik hem ook naar fabriekswaarden kon herstellen. Bij het opstarten heb ik f8 geprobeerd alsook f11, maar ik geraak niet in de herstelprocedure.
                          Als ik via configuratiescherm probeer te zoeken naar fabrieksinstellingen heb ik maar 2 mogelijkheden. CD vereist! Die CD heb ik niet liggen en zal deze ook niet aanschaffen. Wie kan mij op weg helpen om ook deze pc weer bruikbaar te maken?
                          Er moet toch een manier zijn om die pc terug te zetten naar fabriekswaarden. Op deze pc is Windows 7 home premium geïnstalleerd.
                          Kan iemand mij verder helpen?
                          Vele groeten

Comment

Je kan hierover een nieuw topic openen bij pc problemen algemeen.

En voor wat dit topic betreft, kan je die nog even op opgelost zetten.

alvast bedankt.
                            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X