Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Willekeurige woorden op internet worden links naar advertenties

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Willekeurige woorden op internet worden links naar advertenties

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een heel raar probleem. Ik kreeg ineens bij willekeurige woorden op elke website, dat die een link werden naar een externe website. Sommige moet je je mobiele nummer invullen andere gewoon een willekeurige spam site. Snap niet hoe dit is gekomen. Hieronder wat voorbeelden en een foutmelding die ik kreeg toen ik mijn computer opnieuw opstartte en avg en cccleaner wat dingen had laten doen zoals register opschonen etc. Deze melding van MSVCR100.DLL blijft ook maar bestaan.

foutmelding: xxxx://gyazo.com/feda9b6b2bd0bf78e9fe59d3eb2d31f9

willekeurige links die als je er met je muis op komt zo'n popup geven: xxxx://gyazo.com/cf9ccd670b59957431e5a4bda47ca7c7

p.s. ik heb een adblocker en zelf die houdt dit blijkbaar niet tegen?!

Zie hier een update van dit bericht maar dan hoe ik het zie:
    xxxx://gyazo.com/13e276691d75e62e77b9b9b13bf9705b

Met vriendelijke groet,
    Leon Lasker
    Last edited by Juisterr; 10-03-16, 11:05.

Goede middag,

Graag onderstaande uitvoeren, dit is een analyse van je computer.

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden
    RSIT Uitvoeren
    • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe.
    • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.

RSIT Logbestanden plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
    • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Bedankt voor je snelle reactie.

Hier mijn log in de bijlage.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Verwijder ComboFix, kopiëer het onderstaande commando met (Ctrl + C):
        Combofix /Uninstall (let op!!! de spatie voor /Uninstall)

Klik Start -> Uitvoeren, en plak (Ctrl + V) het commando, toets vervolgens Ctrl + Shift + Enter.
        Dit verwijdert zowel ComboFix, als je oude systeemherstelpunten (met eventuele restanten van malware), en maakt een nieuw systeemherstelpunt aan.

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
        Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
        (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

en download Zoek.exe naar het bureaublad.
        klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
        • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
        • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
        • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
        • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
        • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
          Code:
          emptyfolderscheck;delete
          firefoxlook; 
          Chromelook;  
          autoclean; 
          iedefaults;
        • Klik nu op de knop "Run script".
        • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
        • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
        • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Comment

Hoi Juisterr,

Ik krijg deze foutmelding:

Heb combofix en alles goed geschreven en er een spatie tussen

zoek-results.txt
          Last edited by leoon.; 10-03-16, 21:18. Reden: Zin toegevoegd + bijlage van zoek

Comment

Ga maar door met zoek.exe.

Comment

Weet niet of je er een bericht van krijgt als ik mijn bericht aanpas. Maar tegelijk met jouw reactie heb ik de zoek log toegevoegd aan mijn vorig bericht

Comment

Net gezien ja, maar van een aanpassing krijg ik geen notificatie.

Hoe gaat het nu?

Comment

Nog steeds die foutmelding als ik opstart en ook nog steeds die rare advertenties random in mijn scherm. En woorden waar je ineens op kan klikken, waarna je daarna naar een externe website gaat helaas.

Toevoeging:

Ik open nu webpagina's in mozilla firefox om even te testen. Daar heb ik het niet?
                  Zou het misschien iets in mijn google chrome kunnen zijn? Defecte add-on, noem maar op?
                  Last edited by leoon.; 10-03-16, 21:33. Reden: Extra zin

Comment

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
                    Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                    • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
                    • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

• Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
                    • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
                    • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.

Google Chrome Synchronisatie resetten:
                    • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
                    • Klik op Instellingen
                    • Klik nu op de optie Google dashbord.
                    • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
                    • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
                    • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
                    • Log vervolgens uit op Google Chrome.
                    • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juisterr
                      Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
                      Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                      • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
                      • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

• Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
                      • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
                      • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.

Google Chrome Synchronisatie resetten:
                      • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
                      • Klik op Instellingen
                      • Klik nu op de optie Google dashbord.
                      • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
                      • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
                      • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
                      • Log vervolgens uit op Google Chrome.
                      • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.

Bovenstaande allemaal gedaan. Het lijkt nu rustiger te zijn op mijn computer. Heb ook niet meer die rare linkjes waar ik op kan klikken.

(Heb gisteren ook nog naar een eerder herstelpunt van 8 maart herstelt trouwens.)

Comment

Ok kijk het even een paar dagen aan.

Comment

Tot nu toe (nog) geen last meer van gehad, gelukkig!

Comment

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

KLIK HIER voor een vergroting!
                            (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
                            Zet nu vinkjes voor de volgende items:
                            • Remove disinfection tools
                            • Purge System Restore
                            • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
                            Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Comment

Bescherming tegen ongewenste software.

Unchecky voorkomt installatie van ongewenste software

Dubbelklik op het installatiebestand unchecky_setup.exe om de installatie te starten.
                              In het scherm wat nu verschijnt kunt u voor meer opties kiezen, op deze manier kunt u zelf de locatie instellen waar Unchecky geïnstalleerd dien te worden.
                              Klik vervolgens op de knop Install om Unchecky te installeren.
                              Wanneer de installatie van Unchecky gereed is klikt u op Finish.
                              Start na de installatie wel even de computer opnieuw op, dit om de wijzigingen in het hostsbestand van Windows door te voeren.

Misschien ook beter om Hitmanproalert te installeren. Alert
                              Uitleg hieronder.
                              Uitleg

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡