Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn AV (Norton internet security) valt legtieme programma's aan en verwijderd ze!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn AV (Norton internet security) valt legtieme programma's aan en verwijderd ze!

Beste mensen,

Ik heb een volledige scan gedaan met Norton en mijn vermoeden bleek terecht. Er zijn 7 virussen ontdekt en verwijderd en nog iets wat volgens Norton niet goed was. Helaas zijn de problemen nog steeds niet voorbij.

Norton verwijderd goede programma's die die opeens als een virus ziet. Zo zag ik net dat Wordpad verwijderd is.
    Zo mis ik nu ook Windows installer, het standaard knipprogramma van Windows en MS Paint zijn ook allemaal weg.

Help aub!
    Groeten L.H.

Onmiddellijk stoppen met Norton aub.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Heb je nog een herstel punt van voor de besmetting ? Zo ja, ga dan met systeemherstel terug naar dat herstel punt aub.

Comment

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
        Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden
        RSIT Uitvoeren
        • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
        • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
        • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
        • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe.
        • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.

RSIT Logbestanden plaatsen
        • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
        • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).

Comment

Ik kan geen enkel programma meer verwijderen en waarschijnlijk ook niet meer installeren. Ik kan Norton niet verwijderen! Ik kan het alleen uitzetten wat ik nu heb gedaan..

RSIT werkt niet voor mij (ik krijg dan een foutmelding) Zie mijn andere thread in sectie "windows 7" aub.

Systeemherstel werkt niet meer! Ook dus geen herstelpunten helaas.

Wat nu?
          Groeten L.H.

Comment

Ik hoop dan dat je een backup gemaakt hebt van alles.

We gaan wat proberen.

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer
            Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen
            • HitmanPro downloaden.(Kies hier de 32 of 64 bit versie).
            • Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.
            • Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader.
            • Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.
            • Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.

• Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
              Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

• Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
            • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)
            • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
            • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
            • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
            • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
            • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
            • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
              Post dit logje als bijlage in het volgende bericht.
            • Klik nu op de knop "Herstarten".

Comment

Ik heb helaas geen Windows pc tot mijn beschikking die niet geïnfecteerd is. Ik heb wel een andere laptop die niet geïnfecteerd is, maar daarop werkt Ubuntu als O.S.

Kan ik die nog ergens voor gebruiken??
              Groeten L.H.

Comment

Ik ben bang dat het dan lastig wordt, je kan elke andere Windows pc gebruiken voor die download en dan gebruiken op jouw pc. Zolang jij niks kan op jouw pc kan ik ook niets aanbieden om te gebruiken.

je kan deze ook proberen.

Stap 1
                Download op een andere niet geïnfecteerde computer de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.
                • Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
                • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stap 2
                Voer dit uit op de geïnfecteerde computer.
                • Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
                • Start die PC opnieuw op.

3. Opstarten van de Kaspersky Rescue CD.
                [typo_code]Info:
                Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
                :>: Hier staat beschreven hoe u de CD / DVD drive als first boot device kunt instellen.[/typo_code]

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om van de Kaspersky Rescue CD te starten.

Kies is het bovenstaande scherm de de gewenste taal wat standaard op Engels staat ingesteld en druk op "Enter"

Druk in het bovenstaande op "1" en om door te gaan.

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Windowsunlocker
                • Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

• Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
                • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
                • In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

• Herstart de computer.

Comment

Helaas is de dvd drive (de hardware) stuk van mijn besmette laptop. Ik heb vandaag zelf iets geprobeerd. Ik heb Clam antivirus op een usb stick, deze vind wel het virus maar kon deze helaas niet verwijderen..

Ik zal kijken of ik Windows kan installeren op mijn andere schone laptop waar nu Ubuntu op is. En dan kijken of ik daar alles kan regelen..

Een hoop gedoe. Ik heb mijn belangrijkste bestanden gebackupt gelukkig, maar ik vrees dat een volledige herinstallatie van Windows 7 nodig zal zijn..

Bedankt voor je uitleg. Is het mogelijk om die Kaspersky resuce cd op USB stick te laten draaien?
                  Groeten L.H.

Comment

Nog niet geprobeerd, dat weet ik niet, die van hitmanpro wel.

Comment

Wat kan ik het beste als eerste doen: een Windows reperatie/installatie via usb stick of een hitman pro resuce via usb stick (zie het advies van uw collega in de andere thread)?
                      Groeten L.H.

Comment

Helaas is het probleem van kwaad naar erger gegaan. Het was mij gelukt om op een niet-geïnfecteerde Windows pc een opstartbare Hitmanpro kickstarter usb stick te maken. Deze had ik vervolgens gebruikt op mijn besmette pc. Ik kwam daardoor bij opstartherstel uit en HMP werd NIET uitgevoerd. (hoe dit kan gebeuren is mij een raadsel).

Ik heb uit frustratie ook de opties 2 en 3 gebruikt van de HMP usb stick, en dit heeft niet gewerkt. Misschien zelfs meer schade aangericht (weet niet eens of dat mogelijk is?) en nu kan ik op de besmette pc Windows niet eens meer opstarten. De pc zit in een loop en ik zie heel snel een BSOD, maar dat gaat zo snel dat ik er geen foto van kan maken.

Waar ik wel een foto van kon maken is de foutmelding van Windows opstartherstel:

image uploading

Wat nu?
                        Last edited by Lion Heart; 29-05-16, 13:56.
                        Groeten L.H.

Comment

Fout 0x490 problemen omvatten computercrashes, vastlopen, enzovoort. Het kan bv. gewoon zijn dat je harde schijf kapot is.
                          Het is mij tot heden niet gelukt om een probleem met deze code te herstellen.
                          Ik denk dat je een volledige format C moet overwegen maar als je schijf stuk is zal zelfs dat niet lukken. Zit er een computer winkel in de buurt ?

Comment

Het is mij gelukt om Windows 7 te herinstalleren via een opstartbare usb stick!

Dat is het goede nieuws, helaas had ik wel mijn harde schijf moeten formatteren, maar gelukkig kon ik de allerbelangrijkste bestanden eerst reden, maar sommige dingen waren helaas verloren gegaan.

Nu heb ik het volgende probleem met Windows updates binnen te halen, helaas heeft googlen mij niet geholpen met een oplossing hiervoor:

Wat moet/kan ik doen?
                            Groeten L.H.

Comment

Voor die vraag stuur ik je door naar deze afdeling, http://www.nucia.eu/forum/forums/250-Windows-10

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X