Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mogelijk valse melding over geïnfecteerd systeem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mogelijk valse melding over geïnfecteerd systeem

Hallo,

Vandaag was ik wat aan het browsen over Facebook toen ik een tag melding kreeg van iemand uit mijn vriendenlijst. Ik heb op deze melding geklikt zodat ik kan zien waar ik getagd voor ben. Ik krijg dan in het klein het algemene bericht te zien op Facebook. De tag bevat een link naar een onbekende website (video). Ik heb hier natuurlijk niet op geklikt en heb het gelijk onzichtbaar gemaakt van mijn eigen tijdlijn.

Wanneer ik naar mijn tijdlijn historie ga en de tag zelf wil verwijderen zegt hij dat dit niet mogelijk is omdat mijn systeem mogelijk geïnfecteerd is. Dit geloof ik zelf niet, maar ik ben er nu wel onzeker van of dit daadwerkelijk zo is.

Dit was de exacte melding:

"Als veiligheidsmaatregel kun je deze actie niet uitvoeren omdat je computer wellicht besmet is met een virus of een schadelijke browserextensie bevat."

Zelfs op mijn laptop krijg ik het bericht niet verwijderd van Facebook, want dan geeft hij dezelfde melding weer. De laptop heeft een schone installatie gehad kort geleden, en ik heb er ook nog niet veel op gedaan. Het lijkt mij hier meer om een Facebook probleem te gaan?

Natuurlijk heb ik meteen wat scans uitgevoerd met MBAM, Spybot S&D, Avast hebben niks kunnen vinden. Adware cleaner heeft wat register sleutels verwijderd. De log staat in mijn volgende bericht.

*EDIT* Het bericht lijkt nu van Facebook verwijderd te zijn (en van de bron). Maar ik vraag me wel af of het loos bericht van Facebook is dat mijn desktop geïnfecteerd zou zijn. Het lijkt mij namelijk sterk dat Facebook dit zou kunnen zien.

Bedankt voor de hulp!

Mvg,

Taranta
    Last edited by Taranta; 14-08-16, 23:39.

***** [ Services ] *****

No malicious services found.

***** [ Folders ] *****

No malicious folders found.

***** [ Files ] *****

No malicious files found.

***** [ DLL ] *****

No malicious DLLs found.

***** [ WMI ] *****

No malicious keys found.

***** [ Shortcuts ] *****

No infected shortcut found.

***** [ Scheduled Tasks ] *****

No malicious task found.

***** [ Registry ] *****

Key Found: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FA7B2795-C0C8-4A58-8672-3F8D80CC0270}
    Key Found: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
    Key Found: HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FA7B2795-C0C8-4A58-8672-3F8D80CC0270}
    Key Found: HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
    Key Found: HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{1112F282-7099-4624-A439-DB29D6551552}

***** [ Web browsers ] *****

No malicious Firefox based browser items found.
    No malicious Chromium based browser items found.

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt - [966 Bytes] - [20/01/2016 06:49:37]
    C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [2458 Bytes] - [20/01/2016 06:47:42]
    C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S2].txt - [1613 Bytes] - [31/01/2016 07:07:03]
    C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S3].txt - [993 Bytes] - [22/05/2016 17:00:37]
    C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S4].txt - [1652 Bytes] - [14/08/2016 15:21:59]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S4].txt - [1725 Bytes] ##########
    Last edited by Taranta; 14-08-16, 15:33.

Comment

Heel verhaal, bedankt daarvoor.

Download ZHPDiag via onderstaande link:
      - ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
      Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
      Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.

ZHPDiag uitvoeren
      • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
      • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
      • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
      • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
        (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X