Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geïnfecteerd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geïnfecteerd

Hallo,
    zouden jullie mij willen helpen bij een mogelijk virusprobleem. Ik ben door mijn internetprovider in quarantaine gezet waarna ik Malwarebytes-Anti-Malware heb gedraaid. 885 bedreigingen zijn er verwijderd. Mijn internet is weer vrijgegeven maar ik houd een probleem met toegang tot internet. Na opstarten kan ik eenmalig via Chrome op het internet. Via Edge krijg ik geen verbinding.
    Hierbij stuur ik mijn log-bestanden.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.
    Bijgevoegde Bestanden

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
    • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Fix knop
    • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
    Bijgevoegde Bestanden

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

log bestand

Hallo Juisterr, in de bijlage het gevraagde logbestand
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Vertel even hoe het nu gaat aub.

Comment

via Microsoft Edge kan ik niet op internet. Hij opent wel, maar blijft zoeken naar en startpagina.
          Via Chrome kan ik op internet, dit is eenmalig. Als ik Chrome afsluit kan ik hem niet opnieuw openen. Pas nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart, lukt het weer (eenmalig)

Comment

Download ResetBrowser naar het bureaublad.
            • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
            • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
            • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
            • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
            • Klik Reset Firefox.
            • Klik Reset Chrome.
            • Klik Reset Internet Explorer.

Hoe gaat het hierna?

Comment

Ik kan alleen firefox en Explorer resetten. Als ik Chrome wil resetten, krijg ik de melding dat Chrome draait en de vraag of ik die automatisch wil afsluiten. Ik klik op OK en dan blijft de Resetbrowser hangen. Ik kan hem ook niet sluiten dmv het kruisje rechtsboven. Als ik naar taakbeheer ga, staat Chrome niet bij de Toepassingen, wel bij de Achtergrondprocessen. In eerste instantie stond hij daar 5x. Ik heb er 4 kunnen beeindigen, maar die ene die overblijft kan ik niet beeindigen.

Comment

ik heb de app Chrome verwijderd via instellingen. Helpt ook niet

Comment

na reset is Mozilla Firefox geinstalleerd. Als ik die opstart krijgt ik de melding dat deze is gecrashed en opnieuw moet opgestart. Dat laatste lukt niet.

Comment

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
                    Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Old Chrome Remover naat bijvoorbeeld het bureaublad.
                    • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
                    • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.

• Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
                    • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
                    • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.

Comment

ik krijg de melding dat er geen oude versies gevonden zijn. Ook bij programma's en onderdelen stond hij niet.

Comment

Dan kan hij opnieuw geïnstalleerd.

Comment

Gedaan. Als ik chrome start kan ik op het internet. Deze keer niet eenmalig. Malwarebytes gaf de eerste keer wel twee meldingen. Helaas verdween die vrij snel, maar het was iets met Google en search. Er werd een site geblokkeerd die ik kon vrijgeven. Dat heb ik niet gedaan.

Comment

Een klein beetje beter nu dus ?

Comment

ja in die zin dat we nu weer op het internet kunnen al blijft Microsoft Edge weigeren. Heeft het zin om er nog eens een andere virusscanner overheen te gooien? Ik heb Sophos erop zitten, maar die blijft hangen bij 90% wat op zich ook verdacht is omdat hij het voorheen gewoon goed deed.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X