Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microsoft gehackt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Microsoft gehackt

Hallo, ik weet niet of ik dit hier wel moet posten maar ik hoor het wel.

Een kennis heeft enkele dagen geleden telefoon gehad, zogezegd van microsoft , dat er problemen zijn met zijn pc en dat ze dit willen oplossen voor maar 39€ en 2 jaar bescherming.
    Spijtig genoeg is hij goedgelovig en weinig op de hoogte van hoe zijn laptop werkt, resultaat : zijn bankrekening is geplunderd en zijn laptop is geinfecteerd zodat hij er zelf niet meer in kon.
    Nu heb ik het zover gekregen dat de laptop weer redelijk goed werkt maar bij het opstarten krijg ik vak met opstartwachtwoord zoals hieronder, en dit krijg ik niet verwijdert, kan iemand dat voor mij eens nazien a.u.b
    Graag wil ik dan de laptop ook helemaal controleren of alle infecties verwijderd zijn.
    Gr Jef
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Winger; 16-03-18, 14:04.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

FRST.txtAddition.txt

Comment

foute foto doorgestuurd en kan goede niet uploaden

Sorry
        Last edited by Winger; 16-03-18, 15:38.

Comment

Open de map Downloads en sleep de tool FRST naar je bureaublad!

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
          • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
          • Druk op de Fixen knop.
          • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
          • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Fixlog.txt

Comment

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw ZHPCleaner.
              • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
              • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
              • Klik op "Repareer".
              • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
              • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
              • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
                (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Comment

ZHPCleaner.txt

Comment

Hey Juisterr.

De laptop een paar uurtjes gebruikt en alles ziet er gelukkig weer normaal uit, alleen bij het opstarten krijg ik nog steeds dat vervelende
                  wachtwoordschermpje. ik heb er een foto van gemaakt met de gsm maar en geplaatst op de laptop maar kan dit niet Uploaden.
                  Als je mij hier nog bij kan helpen zou dat formidabel zijn, ik heb ook het vinkje bij gebruikers account al weg gedaan maar moet me nog steeds aanmelden met een wachtwoord.
                  Hopelijk kunnen we dit nog oplossen
                  gr Jef

Comment

Het probleem komt hoogstwaarschijnlijk omdat je illegale windows office gebruikt beter deze dus uninstallen en een legale installeren.
                    Backup nu al je foto's documenten etc. voor de zekerheid.

Mag ik daarna een nieuw FRST logje zien aub.

Comment

Hallo Juisterr.

Ondertussen is er alweer veel gebeurt hier, ik had bij herstel ook gezien dat je terug kan gaan naar fabrieksinstellingen en mijn kennis die hier naast mij zat heeft dan maar beslist om dat te doen met de nodige gevolgen natuurlijk.
                      Maar eind goed al goed hij werkt weer naar behoren en ik heb de foto's die hij toch wou hebben terug kunnen halen met recuva;

Dus nu kan hij er weer terug mee werken en laten we hopen dat hij nu niet meer ingaat op de telefoontjes van hackers.

We willen u toch nog heel graag bedanken voor uw tijd en werk ik heb terug een scan gedaan met frst zodat je hier het logje nog even kan controleren.
                      Bedankt alvast, en als alles ok is mag dit afgesloten worden als opgelost.

Gr Jef. (en Jan)

FRST.txt

Comment

Dat geeft niet het was een leerzaam probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juisterr Bekijk Berichten
                          Dat geeft niet het was een leerzaam probleem.

Dat was het zeker;

Dank u wel

Gr Jef

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X